lördag, november 14, 2009

Mitt bättre jag vann

Det var inget blodigt slag på ett dimmigt novemberfält. Snarare en stillsam förhandlingsomgång. Och nu är segraren korad.
Mitt bättre jag vann.

I dag släppte nämligen H&M sin Jimmy Choo-kollektion i utvalda butiker runt om i världen, flera stycken i Stockholm. Skor förstås, men också kläder och accessoarer.
Skorna kan jag titta på, men omöjligt gå i (med tonvikt på gå). Kläderna kan jag titta på men omöjligen gå i (med tonvikt på i).

Att dessa två fakta är som huggna i sten, det visste jag ju sedan länge – och även om några av JC:s klänningar ser jättehäftiga ut när man klickar upp dem på datorskärmen, så skulle de inte se alls kul ut i min storlek, det har både jag och Jimmy insett. Så därför gör han inte kläder som har plats för mig. Punkt.

Men så är det det där med accessoarerna. För handväskor, de är inte bara storleksneutrala, de är också kul att ha. Samma sak gäller lite smycken, sjalar och annat som varken värmer eller skyler utan bara är till för den lust prylarna framkallar.

Skulle jag alltså ta mig ner till city, stå i kö, få ett armband med ett klockslag när jag skulle bli insläppt i butiken – för att kanske, kanske komma hem med ännu en handväska som jag absolut inte behöver? Nej!

Möjligen ska en del av äran tillfalla vädret. För världen är grå och prickig i dag, av envist regnande. Tråkblött. Inbjuder inte till utflykt.
Så även om det möjligen blev en blodig kamp på liv och död kring Jimmy Choo-produkterna inne på H&M sitter jag här som en segrare, utan att ha deltagit i striden.
Mitt bättre jag vann.

Copyright Klimakteriehäxan

Bilderna från H&M:s hemsida.

18 kommentarer:

  1. Och vem behöver sådana där " designade" prylar egentligen? Inte jag heller... Är det nåt jag nästan "föraktar" så är det dom som måste ha dessa prylar eller att stå i kö, som till Jimmy Choo´s grejer till exempel, för att försöka komma först eller komma åt ngt redan när det släpps.

    SvaraRadera
  2. Gustafsson4:12 em

    Jag är stolt över dig!

    SvaraRadera
  3. BRA gjort att stanna hemma! Kläder som man inte går i och skor som man inte kan gå i är inget att ha....och det kommer alltid en ny väska någon gång eller hur? Det bara är så. Väskor har man aldrig för många.

    SvaraRadera
  4. Malin - ingen BEHÖVER dom. Och det där med att köa ... nej, det gör jag inte, inte till krogen heller.
    Gustafsson - tänk ändå! Tack!
    Londongirl - ja vad är det med väskor som gör att de kommer med hem rätt som det är, lite oväntat på nåt vis??? :-D

    SvaraRadera
  5. Dottern7:06 em

    skaparen Jimmy Choo är kvinna!

    SvaraRadera
  6. Dottern7:12 em

    "skaparen av märket" menade jag såklart

    SvaraRadera
  7. Anonym7:20 em

    Men ibland är det faktiskt så att man bara BEHÖVER köpa något....nästan vadsomhelst, bara för lyckan att gå med en eller två fina påsar i händerna. Det är kul.
    Men inte behöver det vara designplagg eller skor...såna utsvävningar tillåter för övrigt inte min plånbok, även om fötter och kropp kanske skulle kunna klämmas in i de fina läckerbitarna.

    SvaraRadera
  8. Ja, för vem behöver Jimmy Choo-saker? Egentligen ingen.

    SvaraRadera
  9. Kära Dotter, neeej! Han är en man, född i Malaysia. Jimmy Choo Yeang Keat är hans fullständiga namn, och han bor numera sen rätt länge i London.

    Marskatten - den effekten/känslan är välbekant!

    SvaraRadera
  10. Vilken tur att jag inte vet ett enda normalt designernamn - förut Chanel och Prada och sånt som jag inte har råd med alls.

    SvaraRadera
  11. Där har jag inte varit heller, men jag hittade en läder-kjol för tjocka tanter, ska ha den på nyår.

    På söndag ska jag nog berätta om
    mina påfågel-fynd i min julblogg :)

    SvaraRadera
  12. Jimmy Chooo....who?

    SvaraRadera
  13. A k a Jimmy Tjoho, kanske ...

    Nina, klart vi klarar oss bra ändå!

    SvaraRadera
  14. Dumt av Lindex påstå att små är deras största kunder..

    SvaraRadera
  15. Fårskock som alla rusar åt samma håll. Det var min första tanke när jag läste om hysterin kring ännu en premiär på H&M.

    SvaraRadera
  16. Anonym11:57 fm

    Jag köar inte för nånting längre - men jag är full av beundran för dig när jag ser att Choo-skon dessutom var RÖD!
    Du är otrolig som stod emot. Hurra!

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  17. Anonym9:31 em

    Jag har aldrig haft en tanke på at handla. Jag är analfabet när det gäller designers. Kör bara på att kläder ska vara roliga och billiga, liksom ;-)

    SvaraRadera
  18. Roliga och billiga kan aldrig bli fel! Men det kan vara nöjsamt att titta på de roliga och dyra också! För titta är tack och lov fortfarande gratis.

    SvaraRadera