onsdag, november 11, 2009

Skaffning utan skafferi

"De som har flyttat till nyproducerade lägenheter de senaste åren kan konstatera att det som saknas är oftast användbara skafferier. De är bortrationaliserade och flera mäklare får frågan om födan ska förvaras på balkongen."

-En DN-medarbetare har läst senaste numret av HSB:s medlemstidning "Hemma i HSB", där budskapet är att det är klokt att ha skafferiet fullt. Tja, jag har haft matlagret hängande i en plastpåse fastknuten i en fönsterkrok. Det gick, den svala årstiden. Och visst, balkong kan förstås i jämförelse anses vara ett fall framåt - men alla har ju inte balkong?! Länge leve det stora kylskåpet, såväl i som utanför HSB-sfären!

7 kommentarer:

  1. Där jag bor nu finns faktiskt ett skafferi. Tackar min lyckliga stjärna för det. Annars brukar ett vanligt överskåp i köket få vara skafferi.

    Fram för skafferier till folket!

    SvaraRadera
  2. Vi bor i en femtiotalslägenhet. Vi har ett riktigt skafferi med ventil. Jag är överlycklig över det. Det slukar allt. I vår förra lägenhet byggde vi om en garderob till skafferi för att få plats med alla torrvaror och konserver. En av mina första lägenheter jag bodde i så hade jag ett skafferi man gick in i. Ett sånt skulle jag verkligen vilja ha igen.

    Det måste vara en mänsklig rättighet att få ha ett riktigt skafferi....:-)

    SvaraRadera
  3. Det problemat känner jag igen!

    SvaraRadera
  4. Ja, om det är ett riktigt
    "skafferi" vet jag ej, men ett skåp under kylen som ska "likna" ett litet skafferi har jag. Det är tur jag är ensam om det, för hade det varit en till hade det inte räckt.

    SvaraRadera
  5. Anonym9:43 em

    Å, vi har ett jättebra skafferi. Ett måste känns det som. Å andra sidan skulle jag inte ha något emot att ha en balkong, men det är en helt annan historia ;-)

    SvaraRadera
  6. Jag har inget skafferi. Har torrvaror i vanliga köksskåp, det går åt tre stycken. Finns inte plats... har ingen frys heller i köket. Fast det är bara bra - ingen vill gå ut och hämta glass eller kakor (de få gånger det finns) om det är kallt och blött.

    SvaraRadera
  7. jag har sett såna där jättekylskåp med ismaskiner på reklam

    Vi har katt råttfritt garage :)

    SvaraRadera