tisdag, november 24, 2009

Tisdagstema RUND - och pippi på fåglar 21

Det är inte bara burken som är rund. Rund var också smaken på burkens innehåll, sedan länge uppätet. ”Gentlemen´s Relish” står det på etiketten i botten. Någon sorts paté handlade det om, gjord på någon del av någon fågel. Kan det vara morkulla månntro?

Antar att jag köpte denna läckerhet (burken, av porslin, är bara cirka fem cm i diameter, så den var förmodligen dyr) mest för förpackningens skull, även om det hände långt innan jag hade en aning om att jag hade pippi på fåglar. Fast vackra burkar, det vet jag sedan länge att jag är svag för ... så vad kunde vara bättre än denna kombination?

Fler runda bidrag till tisdagstemat hittar du om du klickar här. Och blir du nyfiken på min fågelfixering klickar du bara på etiketten "pippi"!

Copyright Klimakteriehäxan

9 kommentarer:

  1. Anonym2:54 em

    ´Gentlemen´s Relish´ har normalt ansjovisbas - åtminstone i UK.

    Söt burk, men det svider alltid litet när man påminns om hur rund man är :o) Jag snackar midjeomfång här.

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  2. Fin, rund burk. Jag blev dock mer intresserad av "vadarfågeln" i föregående inlägg, den skulle nog skrika ihjäl sig hos mig är jag rädd,

    SvaraRadera
  3. Hihi, visst har man köpt ett och annat för burken och inte för innehållet :)

    SvaraRadera
  4. Trodde det var en godisburk... Men paté kan också vara godis, förståss...

    Hur många burkar (med okänd innehåll) har jag inte köpt för att de varit fina?

    SvaraRadera
  5. Här är en till som tycker om fina burkar...det brukar alltid följa med någon hem från resor och utflykter i trevliga mataffärer. :-)

    Den här var väldigt fin.

    SvaraRadera
  6. Bra med burkar... hittar ofta något att stoppa i dom....knappar, hårspännen, kvitton, femtioöringar,gem, knappnålar,frimärken....osv osv....

    SvaraRadera
  7. Anonym6:23 em

    Jag älskar morkullor och beckasiner. Och burkar. Nu blev jag avis! (Har förresten en gammal skolplansch på en morkulla. Älskar den!)

    SvaraRadera
  8. Vacker burk med vackra fåglar på! Rund är den också:)

    SvaraRadera
  9. Jocke1:22 fm

    Pippi har jag med! Just nu är jag helt hooked på en fågeltävling som en man i den lilla byn Vaplan i Jämtland kör från sin webbkamera. Kolla in här: http://vaplan.com/kameran/kamerasidan.htm

    SvaraRadera