torsdag, november 05, 2009

Pippi på fåglar 12

Antagligen är det en sorts hackspett, fast en ovanligt liten rackare. Hackspettar är nämligen trädklättrare. Men det här exemplaret klarar inte att klättra upp, bara ner. Fast det räcker länge i alla fall om betraktaren tillhör det riktigt unga gardet. Och faktum är att även jag, trots min aktningsvärda ålder, kan låta den hacka sig ner och finna visst nöje i det.
För så beskaffad är denna gamla leksak, att den sprider glädje på enklaste vis, även som modern kopia.
Pippin är köpt för några år sedan i butiken som inryms i Rackstadmuséet i Arvika.

Copyright Klimakteriehäxan

6 kommentarer:

  1. En fiffig liten rackare det där. Har ett minne av att någon moster hade en sådan på den tiden en dylik kunde roa mig en hel kväll. Måste ha varit för en 5,6 år sedan ;-)

    SvaraRadera
  2. Hahha, så söt,
    jag har fått pippi på påfåglar..

    SvaraRadera
  3. "Hacke" har vi också haft...sonen kunde ägna sig åt pippin långa stunder som liten. Jag ler igenkännande.... :)

    SvaraRadera
  4. Har också haft en sån...trevlig liten pippi! :-)

    SvaraRadera
  5. Anonym8:51 em

    Gullig!

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  6. En sån där har jag också, men mycket äldre och inte lika fin.

    SvaraRadera