måndag, januari 04, 2010

Choo fick tji

Numera är det ett regelbundet stort evenemang i modevärlden när H&M släpper sina specialkollektioner, framtagna i samarbete med internationellt ryktbara designers. Senast var det Jimmy Choo, skoartisten som gjort sig ett världsnamn genom att försöka få kvinnor att sväva fram på svindlande klackar, till svindlande priser.

Hos H&M fanns en hel rad skor med Choos namn, de flesta kostade 1295 kronor (vilket alltså är "billigt"). Och riktiga modenördar hängde förmodligen på låset för att försäkra sig om att ha rätt stuk på fotbeklädnaderna, eventuellt till ett extra prispåslag i form av stukade vrister.

Men tji fick de som handlade i tron att det skulle bli huggsexa på Tradera och Blocket, som köpte skor som en ren investering.
Choos skor finns kvar i mängder. Och i dag kostar de 399 kronor.
Svindlande billigt för ett par Jimmy Choo, kan man tycka.
Fast nog är det väl praktiskt att kunna gå i skorna också, oavsett priset.

Copyright Klimakteriehäxan

7 kommentarer:

  1. Anonym9:32 em

    Och hur många par köpte du???? ett av varje modell som fanns kvar? :-D

    SvaraRadera
  2. Glömmer aldrig de sena tonåren när man gick långa vägar i höga stilettklackar. Vilken pina, och inte undra på att fötterna blev deformerade. För det mesta åkte skorna av på hemvägen från ett partaj och man gick barfota, åtminstone på våren och sommaren.

    Numera är det "fotriktiga" som gäller - så jag är inte det minsta avundsjuk när jag ser din bild! Dessutom är jag gift med en som inte är mer än 10 cm längre än jag, så jag har aldrig behövt några skyhöga klackar sen dess...

    Och, som du så riktigt anmärker, det är ju skönt att kunna GÅ i skorna...

    SvaraRadera
  3. Men håll med om att de är snygga??!! :)

    SvaraRadera
  4. Anonym11:04 fm

    Riktiga konstverk. Man skulle kunna ställa dom på en hylla och bara titta på dem, kanske..........

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  5. Anonym5:34 em

    Oj, det visste inte jag vem det var. Jag är helt borta när det kommer till mode och märken...

    SvaraRadera
  6. Ögongodis - absolut. Men Jimmys skor gör inte bara ont i plånboken, jag får faktiskt lite smärtor i vristerna om jag tittar några sekunder för länge ...

    SvaraRadera
  7. En snygg karl att hålla i, så :)

    SvaraRadera