lördag, januari 30, 2010

Det kan hänga på en and - pippi på fåglar 32

Hur jag än vrider och vänder på saken kommer jag fram till ett och samma resultat: det kan inte finnas en mer användbar fågel än anden, hönan får faktiskt ursäkta - även om jag inser att konkurrensen är hård. Det var ju förvisso ett hönsägg jag åt till frukost ...

Men till exempel kan man hänga saker av klädtyp på hängare av trä, i vilket någon har snidat två änder näbb mot näbb, fåglar som sedan målats i någorlunda naturtrogna färger. Någon höna att hänga upp ett plagg på har jag dock inte!

Men kanske måste jag nu utöka mitt förråd av pippianstrukna hängare (jag har tre sådana som på bilden) - för se här vad Gunilla tipsat mig om!

Copyright Klimakteriehäxan

5 kommentarer:

  1. Vilken vacker galge. Den är ju för vacker för att gömmas i en garderob.

    SvaraRadera
  2. Är imponerad över att du har så många olika fågelsaker, att allt inte bara är små figurinner och liknande.

    SvaraRadera
  3. Jag måste säga att dina andhängare är vackrare än de jag tipsade dig om.

    SvaraRadera
  4. Himla snygg! Andprofilen skulle väl nästan funka som hängare i sig själv?

    SvaraRadera
  5. Fin, jag har också en galge med fågel på,
    kanske skulle jag också börja visa..

    SvaraRadera