onsdag, januari 14, 2015

Bra köp!

Nog för att jag satt en ära i att ha reklamfritt här på bloggen. Men ibland gör jag undantag  undantag som utan undantag är gratis, om ni hajar ...

I dag är en sådan undantagets dag. För när affischerna för tulpantiden slår ut i full blom på busskurer och andra reklamplatser, så är jag helt med på noterna.
Klart vi ska köpa tulpaner! Hur skulle vi annars klara oss den här årstiden? Vi talar om bra, för att inte säga livsnödvändiga, köp!

Det är svårt att inte nynna på Olrogs visa (från 1960) som Lars Ekborg gjorde odödlig: "Köp en tulpan annars får du en snyting! Lär dej din dönick att nu är det vår!"
OK, det är lite tidigt att tala om vår.
Men absolut inte för tidigt för lite tulpaner.

Copyright Klimakteriehäxan

5 kommentarer:

  1. Anonym5:13 em

    Ibland är det läskigt att man tänker på något och så kommer svaret! När jag såg bilden av tulpanerna började jag nynna på melodin och funderade på vem det var som sjöng och nynnande fortsätter jag läsa och får svaret. Tack!

    SvaraRadera
  2. Tack själv - glöm inte köpa hem lite tulpaner!

    SvaraRadera
  3. Åh..ja, vad gjorde man utan tulpaner!?

    SvaraRadera
  4. Anonym3:01 em

    Sån reklam är uppskattad! Jag blev riktigt vårglad av fotot :)

    Kulsprutan

    SvaraRadera