måndag, januari 19, 2015

När skosnörena matchar

Tar en välbehövlig promenad. Barmark igen, de isfläckar som finns kvar går att undvika. Gympaskor passar.

Möter en bekant som (förstås) på långt håll sett mina fötter, så lysande vita i allt det gråmulna och halvsvarta.
-Aha, säger han glatt, julklappsskor som ska gås in?!

Visst är det sant att nya skor på gamla fötter kan behöva en viss tillvänjningsperiod. Och visst ser mina väldigt nya ut. Men julklapp? Nej. Inköpta för rätt länge sedan, kanske två år rent av.

Det finns ett annat ord som beskriver gympadojor som ser så här nya ut. De är underutnyttjade.
Eller rent av så gott som oanvända.
Skammens rodnad på mina kinder matchar skosnörena.

Copyright Klimakteriehäxan

6 kommentarer:

  1. Anonym12:18 em

    Men nu är de ju i a f inte under-skattade eller oanvändna längre.
    Och tack vare bekanten även uppmärksammade! :)

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  2. Idag har jag varit på biblioteket och sett till att de ska köpa in din bok. Det tar nog minst en månad innan jag får den, men den som väntar på något gott etc.
    Ingrid

    SvaraRadera
  3. Musikanta: mitt ex får du inte låna, för då går Aina miste om pengen författaren får för utlånade ex. :)

    SvaraRadera
  4. Musikanta och Bloggblad: tack för ert (författar)stöd!!!

    SvaraRadera
  5. Ja, vi måste ju stötta varandra!

    Härligt att kunna gå i gympadojor! Mina nya icebugs är enormt tunga... men i stället för att gnälla över det, får jag se det som extrahjälp med träningen.

    SvaraRadera
  6. piffa upp ska man göra (jag hittar inte mina rosa)

    SvaraRadera