lördag, januari 03, 2015

Dagens ros

"Dagens ros" brukade delas ut av flera tidningar förr i världen. Rosen överlämnades inte i verkliga livet, men i bildlig mening, till någon som verkligen gjort sig förtjänt av den: ett tack, en uppmuntran, ett kärleksbevis.

Kanske är den vanan avskaffad i tidningsbranschen nu, jag har inte tänkt på det på länge.
Men i dag är det jag som fått dagens ros! Utan att förtjäna den på minsta lilla vis! Tack Maggan Feldt-Arehn, designern bakom konstverket!

Visst är det en grytlapp, men vilken blomstrande handarbetsprodukt! Ett litet lapptäcke så vackert att jag förmodligen aldrig nänns använda det för att närma mig minsta lilla gryta. Tänk vad en kreativ människa kan åstadkomma med lite tygbitar, fantasi och tid! Ja, och en symaskin i det här fallet, förstås.

Copyright Klimakteriehäxan

5 kommentarer:

  1. Anonym5:22 em

    Jag är tillbaka!
    Vilken vacker grytlapp = prydnad!
    Roligt att få ge dagens ros till någon välförtjänt.
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Det var en fin dagens ros du fått. :)
    God fortsättning på det nya året!

    SvaraRadera
  3. Anonym3:38 em

    Vilket fint konstverk du fått från Maggan! Jag skulle nog inte heller använda den som grytlapp om jag fick en sån.
    Synd att den trevliga vanan att dela ut dagens ros dog. I mitt fall minns jag både ros och ris som utdelades. Båda var oftast förtjänade.

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  4. Grattis till Dagens ros! Vacker grytlapp. Våra grytlappar nappar hunden åt sig, älskar dem. Och strumpor och skor och ...

    SvaraRadera