fredag, januari 30, 2015

Veckans fönster är stängt

Det är nästan på dagen fem år sedan jag för första gången hängde på fotobloggarkedjan Veckans fönster. Susanne Hultman heter eldsjälen som hållit den verksamheten igång, med ett temaord som presenterats på hennes blogg på torsdagar. Och på fredagar har hugade bloggare som gillar att använda sin kamera publicerat sin tolkning eller illustration av det där ordet, som ibland varit lätt, ibland väldigt knepigt att visualisera. Kul oavsett vilket!

Nu har Susanne bestämt sig för att stänga sitt fönster för gott, efter 300 inlägg i serien. Själv kommer jag upp i 180, att döma av etikettlistan här nere till vänster.
Ändå blev det en sista fotoutmaning, på temat ÖVERRASKAD.

Därför väljer jag att överraska flitiga Susanne med lite blommor som tack, ett par snygga krukväxter med rötterna i blanka krukor i Köpenhamn.
En blomma är som bekant aldrig fel ... inte i fönster heller!

Copyright Klimakteriehäxan

12 kommentarer:

  1. Nog känns det lite sorgligt att det är slut. Undrar om någon annan orkar ta tag i temat?
    Överraskande snygga vaser till dina blommor.

    SvaraRadera
  2. Vilket fint inlägg Aina !! All heder till Susanne som fått oss att leta fönster och samtidigt haft så roligt tillsammans. Ja, nu har ju jag långt ifrån varit med lika länge som du men ändå..

    Tycker det är väldigt tråkigt att Veckans fönster är slut och har svårt att tro att någon annan tar över.

    Nu höll jag nästan på att glömma kommentera din fina bild. För fin är den med de i blickfång stora vaserna och den vackra tegelväggen som bakgrund med alla sina fönster.

    Tack för dina rader hos mig ! Ja, "Made in Malta" är avslutad av skäl jag inte vill gå in på här men hoppas återkomma till våren. Tills vidare lägger jag in en och annan bild på Google+. Mitt enda nätverk just nu..
    Önskar dig en riktigt skön helg från Malta !!

    SvaraRadera
  3. Tjusigt värre, både blommor och det fina huset som syns på andra sidan gatan. Gillar!

    SvaraRadera
  4. Fint fönster igen, här måste maken tvätta våra fönster; vita av havssalt efter stormen.

    SvaraRadera
  5. Vilken fin bild med blommor till Susanne!

    SvaraRadera
  6. Vilken bra lösning! Tur för oss andra att det finns eldsjälar som Susanne. Trist att det är slut, men det har varit roligt att leta fönster.

    SvaraRadera
  7. Fint av dig att överraska med blommor! Den där tegelväggen var inte heller så dum som överraskning!

    SvaraRadera
  8. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  9. Ja, Susanne är verkligen värd de fina krukorna med blommor i ditt fönster. Och du har ju också varit flitig, jag har bara kommit upp till 104 fönsterinlägg. Men fönsterfotograferandet har ökat under tiden!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  10. Tack för uppskattande ord och blommor! :)

    Just i Köpenhamn har jag varit med ett fotogäng idag och därför inte hunnit med att för sista gången klicka runt bland de fönsterbidrag som kommit in.

    Klicka runt bland alla de som varit med i Veckans fönster under årens lopp kommer jag däremot inte att sluta med. I stort sett alla finns i mitt RSS-flöde.

    SvaraRadera
  11. Så fint gjort av dig! Förstår Susanne faktiskt. Jag menar du och jag samt alla andra sätter oss ju vid ett dukat bord när vi lämnar våra bidrag. Det är ju hennes kreativitet och klurighet som gör att vi har roligt med att välja ett passande fönster.

    Alla som håller igång en fotoutmaning ska ha en stor eloge för allt jobb de lägger ner.

    Synd bara att både "Skyltsöndag" och nu även "Veckans fönster" har slutat...

    SvaraRadera
  12. Vilket fint avslutningsfönster!

    SvaraRadera