lördag, januari 10, 2015

Nytt år - nytt liv?

Hittar på nätet den lista på tio punkter som påstås ge dig ett bättre liv. Kanske något för oss som inte längre vågar avge några nyårslöften? Så här ser den idealiska dagen ut:

0   timmar framför teven
1   timmes fysisk träning
2   liter vatten
3   koppar grönt te
4   korta avkopplingsstunder under arbetet
5   små måltider
6   är det klockslag då du ska avsätta några minuter för meditation
7   minuter  minst så länge ska du skratta!
8   timmar sömn behövs
9   är det klockslag då du lämpligen släcker lampan
10 är alltså punkterna som ger dig ett bättre liv ...

Jag kan inte lova att jag tänker (ens försöka) leva upp till detta. Ingen tv-tid (fast 59 minuter är kanske OK?), i säng klockan nio  det blir inte så lätt! Vilket inte hindrar att det kan funka bra för andra, med starkare karaktär, bättre motståndskraft mot allehanda frestelser.

Plockar man upp fem av de tio punkterna kanske det kan räcka för en konkret förbättring? Jag tror jag går och fixar en kopp grönt te.

Copyright Klimakteriehäxan

11 kommentarer:

  1. Det enda som skulle stämma vore nog 0 timmar framför teven. (Det står ingenting om datorn, haha.)
    Förresten, korta avkopplingsstunder under arbetet också (framför datorn då.)
    Det står ingenting om hur länge man ska sova på morgonen. Sover man till klockan 9 varje morgon så är det ju helt OK att gå och lägga sig kl. 24.

    Nu ska jag gå och värma mitt svarta te...
    Ingrid

    SvaraRadera
  2. Anonym3:03 em

    När det gäller listor tror jag att man ska mer ev. inspireras/avskräckas av dem än försöka följa dem.
    Vad har du gemensamt med ´listaren´ som gör att du tror att du har anledning att ens intressera dig för listan ifråga?
    Bestäm själv är mitt råd!
    Gör din egen lista!!!

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  3. allt sånt där stressar ihjäl mej

    SvaraRadera
  4. Dessutom älskar jag film, skulle jag inte få ha något roligt...!

    SvaraRadera
  5. haha, och det roligaste har man efter klockan 9 ♥

    SvaraRadera
  6. Den var ganska roligt, kanske lite naiv. Men roligt :)

    SvaraRadera
  7. Tycker inte man ska ta sånt där på för stort allvar. Likväl kan jag tänka mig att punkterna 1,2,3,4,5 och 8 skulle jag må bra av att respektera ... det blev ju faktiskt sex!!!

    SvaraRadera
  8. Jag orkar inte hålla igång hela kvällarna också, så teve tycker jag är bra för mig. Jag hinner det jag ska ändå.

    Men... jag tar mig tid för rejält med motion, meditation, vila, dricker vatten och grönt te.

    Släcka lampan vid 9? Haha... inget för en nattuggla. Jag brukar däremot gå upp vid 9. Ibland...

    SvaraRadera
  9. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  10. Anonym10:11 fm

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  11. Har f f g (tror jag) tagit bort en reklamkommentar. Är man reklamfri så är man!

    SvaraRadera