lördag, januari 24, 2015

Vinterpippi - inomhus

För en månad sen var det julafton. Idag har vi snö, julkortsvy utanför fönstret. Och expertisen säger att så kommer det att vara ett bra tag till: vintern är alltså här.

Få saker piggar upp mörka vinterdagar som levande ljus. När sedan den brinnande lågan kan kombineras med smärta björkstammar och små fåglar (om än i glas), då gläds den som har pippi på fåglar! För inomhus trivs vi ju tillsammans året om!

Copyright Klimakteriehäxan

PS Det har gått ett bra tag sedan jag flitigt ägnade mig åt min "oavsiktliga" fågelsamling här på bloggen. Men om du klickar på etiketten "pippi" träffar du förvånansvärt många. Ingen av dem kan flyga, men flertalet har en liten historia att berätta.

9 kommentarer:

  1. Det är verkligen trevligt med fåglar och hittar man dem ute i butiker blir man ju också glad....brukar tänka på dig då. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  2. Här eldas för fullt. Islykta utanför, brasa, ljus och värmeljus inne... Myser som bara den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
  3. Jag har nog redan berättat att jag ärvde fåglar i olika material och dimensioner av min mor. Vi hette ju Fogelberg, och alla hennes förskolegrupper tyckte att de var originella när de gav henne fågeltema i present...

    SvaraRadera
  4. Det kan väl bli en pippibok så småningom...
    Ingrid

    SvaraRadera
  5. Fin kombination, igår fick vi skotta snö en timme!

    SvaraRadera
  6. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  7. Tankevågor - det tackar man för!
    Bloggblad - visst är det härligt!
    Musikanta - den finns faktiskt redan! "Klimakteriehäxans fågelbok" gjorde jag (som fotobok, med texter) för snart två år sedan, men i bara några få exemplar.
    Hannele - snöskottning är definitivt inget jag saknar!

    SvaraRadera