onsdag, juli 01, 2015

Pippi på rad – nummer 64

Hade inte varit på Ikea på väldigt, väldigt länge.
Men nu blev det av. Och hur skulle det gå till, hur skulle jag kunna låta bli att köpa deras nya pippi-design? På brickor och servetter finns mönstret som så träffande heter Önskedröm, ritat av Olle Eksell.

En servettmodell. Som jag förstås också köpte.
Inte lät jag bli. Tio fina fåglar på rad för 49 kronor, servetterna (visserligen med färre fåglar men ändå) i 30-pack för 19 spänn. Bara att slå till!
Nu står de där och speglar sig så stiligt i induktionshällen, som efterträdare till den runda Plattan, från Designtorget. Fast så småningom byter de kanske plats igen.

Man har som bekant inte roligare än man gör sig. Så helt i enlighet med den principen försöker jag pigga upp kökets arbetsbänk, med väldigt neutral kakelvägg, genom sådana här små tillskott som roar åtminstone mitt öga. Här blev det pippi nr 64 (ja de tio får samsas om ett nummer) i min kollektion "Pippi på fåglar"! Och jag tror banne mig att det är sommarfåglar (som betyder fjäril på norska, språk är lika fantastiskt som fåglar!).

Copyright Klimakteriehäxan

4 kommentarer:

  1. Ja, är man hos IKEA så är man. Å just Olle Eksells skapelser är otroligt läckra. Fick boken "Olle Eksell - Javisst!" av en kollega. Den måste du bara köpa - sååååååå läcker bokdesign och innehåll.

    Vad gäller din lampa i föregående inlägg så är nog smaken delad där. Men den - lampan alltså - har onekligen sin charm i rätt omgivning tycker jag.

    SvaraRadera
  2. Tack för kul boktips, den köper jag nästa gång jag är där! Ja lampan ja... var skulle den passa, egentligen???

    SvaraRadera
  3. Anonym2:03 em

    Jättefin!
    IKEA är toppen, speciellt när man som jag, bor utomlands!
    Ha det bra!

    SvaraRadera