onsdag, mars 15, 2017

Nu hittar du mig (till salu) på Ikea!

Trogna bloggbesökare vet att jag är en glad Ikea-kund. Men inte hade jag väntat mig att möbeljätten skulle besvara min kärlek så konkret som faktiskt har skett.
Jag vet inte när det hände, men Ikea har alltså döpt en av sina produkter efter mig: Aina. Att jag säljs på textilavdelningen känns fint, jag gillar ju textilier!

Du kan köpa mig som färdigsydda gardiner eller som metervara, materialet är ett linnetyg i några olika färger. Jag saluförs i blått, brunt, grått och naturligtvis vitt och kan förnya och försköna ditt hem för en rimlig penning.

Visst, redan Oscar Wilde slog fast (eller var det George Bernhard Shaw? eller Winston Churchill? uppgifterna går isär) att alla fruntimmer kan köpas, bara man kommer överens om priset. Konstaterar härmed att jag tillhör de billigare ... och du kan äga mig, meter efter meter efter meter ...

Copyright Klimakteriehäxan

5 kommentarer:

  1. Grattis! Jag har redan varit till salu i åtskilliga år - kanske 30, som potatisskalare. Men mig veterligt heter ännu ingen IKEA pryl Ingrid. Men det kanske kommer också.
    Ingrid som ska tänka på dig nästa gång jag ser tyget på IKEA.

    SvaraRadera
  2. Gustavsson2:17 em

    I valet mellan en gardin och en Klimakteriehäxa väljer jag det senare.

    SvaraRadera
  3. Kul! Fast Hannele-tyg fanns redan för typ tio år sedan:
    http://hannelesparadis.blogspot.se/2017/03/hannele-pa-ikea.html

    SvaraRadera
  4. (Shaw var det inte för han var feminist - och Wilde var mest intresserad av killar)

    SvaraRadera
  5. Gustavsson - tack, det var roligt!
    Hannele - det KAN ha varit såväl Wilde som Shaw, alldeles oavsett vilka personliga intressen de hade så hade de humor, båda två!

    SvaraRadera