lördag, mars 11, 2017

En bok att längta efter

Vilken bok längtar du efter att läsa i vår?
Se där veckans helgfråga, med ursprung i Mias bokhörna.
Jag tittar lite uppgivet mot hyllan där de olästa travar sig högt uppåt väggen. Och inser att trots att jag vet att det finns pärlor där är jag sugen på en bok jag inte har (naturligtvis).

Anders Roslund har tillsammans med Stefan Thunberg skrivit en fortsättning på "Björndansen". Uppföljaren heter "En bror att dö för" och så vitt jag vet är det Maskeradligans öde som gäller. Stefan Thunberg var yngst i syskonskaran och den som inte drogs med på djupet i kriminaliteten.

Hur gick det sen? Det är nästan alltid den bästa frågan att ställa efter en dramatisk händelse, och den här gången vill jag verkligen ha svar på den.

Copyright Klimakteriehäxan

9 kommentarer:

  1. Jag försöker också beta av mina högar.

    SvaraRadera
  2. bokhögarna betyder ju inte att en kan avstå ifrån att fylla på med nytt. känner inte till dina böcker

    SvaraRadera
  3. Javisst! Så där kan det vara, många olästa i hyllan men annat som lockar för stunden. Böckerna du nämner känner jag dock inte till.

    SvaraRadera
  4. Bokhögar är ju riktiga skatter!

    SvaraRadera
  5. När det gäller böcker är jag sådan tidsoptimist, tror jag hinner massa böcker.

    SvaraRadera
  6. Jag har många gånger funderat på att läsa i alla fall den första boken, men jag har läst så många lite negativa recensioner av den så jag har ännu inte gjort det.

    SvaraRadera
  7. Oj Monika - har du lyckats hitta negativa recensioner av Björndansen? för min del hade jag svårt att lägga den ifrån mig!

    SvaraRadera
  8. Man kanske borde läsa Björndansen och en bror att dö för :)

    SvaraRadera
  9. Bokhögar verkar ha en förmåga att fördubbla sig om man råkar titta bort från bara en liten sekund =)

    SvaraRadera