lördag, september 21, 2019

Sagt och gjort

Det är verkligen inte alltid jag gör som jag tänkt.
Men det kan hända.
Som nu till exempel. Jag blev ju så förtjust över Postnords nya frimärken till svenska modeskapares ära att jag kom fram till att de skulle kunna tjäna som bokmärke.

Sagt och gjort denna gång, alltså. Tio märken á 9 kronor i en karta självhäftande märken, porto för inrikes brev. Fick plats i en plastficka som innehållit ett annat bokmärke, ett "riktigt", som jag köpt.
Skulle jag nu behöva ett frimärke vet jag var de finns. Fast då gäller det förstås att minnas i vilken bok jag lagt det ...

Copyright Klimakteriehäxan

Jakten på bokmärken, som startades av Boklysten, går vidare. Kolla om Emma, Hannele, Älskar att läsa, Mösstanten, Gerd och BP hittat något (det är inte alldeles säkert) passande att ha mellan sidorna för att ta sig tillbaka till rätt ställe i sin läsning! Visar även du upp ett bokmärke? Berätta det i en kommentar så länkar jag förstås till dig också!

10 kommentarer:

  1. Anonym4:12 em

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Och himla smart sätt att förvara oanvända frimärken på.

    Posten kanske skulle göra en serie bokmärken av sina frimärken?

    SvaraRadera
  3. Smart idé!
    Men det där att minnas, det är farligt, det. Jag har förlagt ett par bokmärken i någon bok. Men vilken??
    http://gerd-geddfish.blogspot.com/2019/09/mina-bokmarken-v-38.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland letar man efter både det ena och det andra ... som tur är har jag väldigt gott om bokmärken.

      Radera
  4. jag gjorde samma sak när en kopis fotograferat en viol till frimärke.

    SvaraRadera
  5. Hahaha! De "bokmärket lär nog få ett låååångt liv med tanke på hur sällan man skriver brev nuförtiden. Så idén var helt strålande:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast nåt litet julkort kan det kanske bli???

      Radera
  6. min ex man återvänder hem till mig efter att ha läst en liknande berättelse online blogg om hur man återställer trasiga kärleksförhållanden.
    Jag visste aldrig kärlek stavning del charm kan vara tillräckligt effektiv för att få tillbaka ex kärlekspartner tills för några dagar sedan jag upplever omedelbar kärlek stav resultat, min ex pojkvän återvänder hemma ber om ursäkt för mig.
    Slutligen hittade jag permanent lösning för att återställa kärlek och lycka i äktenskapshemmet. det fungerar för mig min ex tillbaka tillbaka .. Jag är säker på att det kommer att fungera för dig också, medan du inte tvivlar, prova det idag ... kontakta via:
    (dr.oduduwaspellcaster@gmail. com)

    SvaraRadera