söndag, september 08, 2019

En "skylt" att skryta med

Visst vet jag att det är söndag i dag och därmed Skyltsöndag i Blogglandia. Men jag hade gett upp, hade ingen skylt att bjuda på. Fast nu bestämde jag att jag har det: en riktig skrytskylt!

På bilden ser ni nämligen min nya japanska (fast finska) grensåg och dess förpackning ("skylten"), inköpt bl a efter rekommendation av folk som kan mer om växter, som Hannele och Emma till exempel. Detta efter att jag klagat över hur jobbigt det var att såga med fogsvans bland de gamla syrenträden. Att såga är en konst jag verkligen inte behärskar.

Idag har jag invigt den nya lilla vassa saken och är väldigt nöjd. Har lagt omkull en ordentlig drös med torra syrener, halvdöda aspar och svårt opigga körsbärsämnen. Kom nyss in från trädgården, svettig. Ett riktigt motionspass! Känner mig otroligt duktig!

På bilden nedan ser du min skörd, som jag nu dessutom släpat iväg en bit så att det så småningom ska återvinnas och bli flis.
Söndagsskyltarna har sin hemvist hos BP så där hittar du nog fler, och mer typiska, skyltar!

Copyright Klimakteriehäxan

10 kommentarer:

  1. Vad duktig du är! Ett riktigt motionspass och dessutom som extra bonus inte instängd i ett gym utan i solsken (?) och frisk luft!

    Jag har också en grensåg men inte av samma fina märke. Jag var tvungen att köpa en för sekatören bet inte på palmbladen (En mening jag aldrig trodde jag skulle skriva!).

    Fiskars har verkligen bra saker.

    Ett bra bidrag till det som jag brukar klassa som "Fritt Tolkad Skyltsöndag". Länge sedan jag gjorde ett sådant ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här blev det gratisannons för Fiskars, i dubbla upplagor! :-D Och ja, väldigt fri tolkning av skyltbegreppet, det kan inte förnekas ...

      Radera
  2. Hahaha! Måste säga att jag är otroligt impad. Att se dig med en Fiskars grensåg i handen är nåt jag aldrig kunnat föreställa mig. Totalt otippat. Men ack så fel jag hade;-) Bra att du skryter men den, för du visar ju faktiskt skylten;-)

    Din skörd var imponerande, så kniven höll vad den lovade:-)

    Tusen tack för denna helt otippade skylt och länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan om man ger sig f-n på det ... jag kommer att sova gott i natt, med det fina samvetet som kudde!

      Radera
    2. PS mördade några mördarsniglar också, när jag ändå var i farten ...

      Radera
  3. den japanska sågen är toppen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fiskars knivar och saxar tillverkas i Finland

      Radera
    2. Insåg det och har ändrat!

      Radera
  4. Loggan ger ljuvliga nostalgivibbar för en finnkäring

    SvaraRadera