måndag, september 23, 2019

När vill du köpa ditt vin?

Öppna Systembolaget på söndagarna!
Stridsropet skallar.

Det är Moderaterna som har hittat denna hjärtefråga, tar den till sin partistämma i oktober och vill förstås att den sedan i vederbörlig ordning behandlas i parlamentet.
”Jag tycker att det är rimligt att människor själva får bestämma när i veckan man ska köpa alkohol”, säger partisekreteraren Gunnar Strömmer.
Jaha.

Jag tycker att det är rimligt att människor som är vuxna nog att bestämma om de ska dricka alkohol kan köpa det de vill ha på veckans övriga sex dagar.

Hur är det möjligt att ett av Sveriges största och mest traditionstyngda politiska partier plockar fram en första klassens icke-fråga när det finns så oändligt mycket viktigare saker i samhället att fokusera på? /forts/

Det där är inledningen på en krönika, publicerad i dag på News55. Du läser fortsättningen direkt på sajten. Det är gratis!

Copyright Klimakteriehäxan

13 kommentarer:

  1. sån panik har jag dock aldrig haft... kan dricka kranvatten... bojkottar (?) söndagsöppna - och speciellt julöppna affärer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä visst går det utmärkt med ett stängt systembolag på söndagar?!

      Radera
  2. (rummet på 7 m² klart, alla mina påfåglar stortrivs:
    http://hannelesbibliotek.blogspot.com/2019/09/ont-om-plats-i-bokhyllan-30.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. När både påfåglarna och du trivs är det väl perfekt!

      Radera
  3. Ja, så var det det där med prioritering igen... Suck!
    Personligen skulle jag vilja se alkoholförsäljning i vanliga "supermarkets" som det är i det flesta länder...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men dit har vi nog långt. Tror jag.

      Radera
  4. i det flesta länder är det lite si och så men kvalitet

    SvaraRadera
    Svar
    1. en stor inköpare ger många fördelar

      Radera
    2. Fast vinkännare i min bekantskapskrets är väldigt kritiska till urvalet på Systemet. Själv har jag inga expertkunskaper, handlar nöjd mitt vin i veckan.

      Radera
    3. (på Systemet kan man lämna tillbaka om man inte är nöjd... skulle inte köpa mitt vin på ica, räcker att handla böcker och läkemedel där :)

      Radera
  5. urvalet skiljer sig på olika System... man kan beställa och önska, det har jag gjort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det kan man, fast jag ids inte ... klarar mig med sortimentet som finns i hyllorna.

      Radera
  6. Jag är glad över att dela mitt vittnesmål här, jag är brenda och har varit gift för länge sedan, var nöjd med mitt äktenskap, inte förrän det fjärde året i vårt äktenskap, när min make började lyssna på skvaller om att jag inte var trogen till vår äktenskapliga löften, jag försökte få honom att förstå att det hela var en lögn, men han förlorade kärlek, förtroende och förtroende för mig. Så vi blev gnagande par och fyllde sedan för en skilsmässa, senare blev vi separerade. Två år efter vår skilsmässa försökte jag leva ett normalt liv men jag kunde inte, så jag inledde en sökning på hur man skulle få tillbaka min man, och då hänvisades jag till Dr. IZOYA, en stor och mycket andlig man som älskade en kärlek stava för mig och fick min EX att återvända till mig inom 48 timmar. med glädjen och lyckan i mig släpper jag hans kontakt, drizayaomosolution@gmail.com. Ta kontakt med honom, han är verkligen en stor och mäktig man. Hjälper också till att följa frågor ...
    (1) Stop Divorce (2) End Barrenness (3) Behöver andlig hjälp (4) Alla typer av stavning

    SvaraRadera