söndag, september 22, 2019

Mitt i nian på en Skyltsöndag

Här hade en ambitiös inredare tänkt till och skaffat fram en fototapet som visar en glad människa som leker med sin hund. Jo, man ser faktiskt att människan är glad, för det syns i ögonen.

Men sedan blev det visst lite fel?
För mitt i nian hamnade platt-teven med reklamjinglarna som en stor skylt.
Tja, inte ens inredningsproffs kan väl lyckas varje gång. Ens på McDonalds.

Eftersom jag varit dålig på "riktiga" skyltar på sistone har jag ansträngt mig lite extra nu! Fem nytagna foton!
Andra bloggare som skyltar så här på söndagar hittar du om du klickar dig över till BP, här.

En stor fråga avhandlas skyltledes på Hornsgatan.
Så där ja, ordningen är återställd och matbutiken kan skylta med messmör igen, både
i burk och tub.
Demonstrationståg på väg mot riksdagshuset i fredags.
Klicka upp bilden i storlek så blir det lättare att läsa skyltarna.
Ibland slår skämtarna till på allvar. Stället verkar dock inte riktigt göra skäl för namnet ...
Copyright Klimakteriehäxan 

13 kommentarer:

  1. Gu va klantigt med teven mitt i plytet! Men antagligen var det väl en installatör som inte hade något med inredningen att göra som satte upp den. Vissa ser ju inte, de tänker endast funktion!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det förstörde effektivt en trevlig bild!

      Radera
  2. vet inte vad tiful betyder

    SvaraRadera
  3. Nä, det var inte lyckat med tv-skärmen mitt för ansiktet. Gillar affischen med texten: "Vad ska man göra med sitt liv?" :-) Och sen dess placering på en grå och tråkig "metallbox" eller skylt. ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst blev det en fin kontrast!?!

      Radera
  4. Ja, du har verkligen överträffat dig själv idag! Tusen tack för det och länken:-)

    Ja tvn som skymmer ansiktet av tjejen är verkligen en riktig miss. Hur tänkte man då? Troligen inte alls.

    Du som gillar messmör måste ha varit överlycklig där i butiken.

    Ja, den gångna fredagen var verkligen demonstrationstågens dag här i Stockholm - Gretas klimatstrejk och bensinuppror. Å du var mitt i smeten där.
    "Beautiful"-skylten har jag också haft med för ett tag sedan. Konstigt nog tog det mig tre läsningar innan jag förstod... Verkar inte var ensam där, för Hannele hajade inte alls;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att kunna bidra med några "riktiga" skyltar ... och vet du, jag har plötsligt flera på lager!!!

      Radera
  5. Jamen vilka toppenskyltar du bidrar med idag. Den första tapeten var obetalbar, och den sista var extra fyndig. Uppmaningen att ta tag i sitt liv väckte lite nyfikenhet, särskilt när man fick veta att något flum inte var tillåtet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi skulle kanske gå med i den där diskussionsgruppen ... eller inte ...

      Radera
  6. Nej sannerligen inget vackert ställe, det där sista. Och plattteven mitt i nyllet. Jag förstod ingenting förrän jag läste din text.

    SvaraRadera
  7. min ex man återvänder hem till mig efter att ha läst en liknande berättelse online blogg om hur man återställer trasiga kärleksförhållanden.
    Jag visste aldrig kärlek stavning del charm kan vara tillräckligt effektiv för att få tillbaka ex kärlekspartner tills för några dagar sedan jag upplever omedelbar kärlek stav resultat, min ex pojkvän återvänder hemma ber om ursäkt för mig.
    Slutligen hittade jag permanent lösning för att återställa kärlek och lycka i äktenskapshemmet. det fungerar för mig min ex tillbaka tillbaka .. Jag är säker på att det kommer att fungera för dig också, medan du inte tvivlar, prova det idag ... kontakta via:
    (dr.oduduwaspellcaster@gmail. com)

    SvaraRadera
  8. Kontakta DR PEACE på doctorpeacetemple@gmail.com om du vill få din make, fru, pojkvän och flickvän tillbaka nu och återfå din lycka.

    Mitt namn är bara ovando från Antlanta. Jag är verkligen nöjd med denna tjänst som DR PEACE tillhandahåller för mig. Jag är en av de människor som sa: "Jag kommer aldrig att ringa en psykiker eller en trollkarl eller vad som helst" för att hjälpa mig med mina problem - minst av alla mina kärleksproblem, men jag nådde den punkt där jag visste att jag behövde lite vägledning, och jag är så glad att jag hittade den här mannen som heter DR PEACE jag aldrig på en miljon år skulle ha trott att jag skulle skriva ett brev som det här, men när jag nästan förlorade Andrew i en av våra dumma slagsmål (han bröt upp med Jag trodde att jag hade tappat allt.Jag grät hela dagen och tror att han aldrig kommer att komma tillbaka till mig igen. Jag läste ett vittnesbörd av en man som heter Taylor Borg om honom som säger att hur DR PEACE hjälper honom att komma tillbaka är EX hustru inom 48 timmar. Jag mailar honom snabbt. Han gjorde en (Lover spell) för mig. 48 timmar senare kom min (ex-pojkvän) till mig och bad om ursäkt för de fel som han gjorde och lovade att aldrig göra det igen. Sedan dess har allt återgått till det normala och vår kärlek är nu starkare att han inte kan göra utan att vara med mig. Jag och min pojkvän bor tillsammans lyckligt igen. DR PEACE är det bästa stavaggregatet online som är kraftfullt och äkta. Och när jag var som mest desperat utnyttjade han inte mig. Du utförde en mycket bra tjänst för en person i verkligt behov. Jag vet inte hur du gjorde det eller hur denna magi fungerar, men allt jag vet är att det fungerar !! Andrew och jag är lyckligt tillbaka tillsammans, och jag är alltid tacksam över att DR PEACE skickar e-post till honom doctorpeacetemple@gmail.com Du kan också Whatsapp honom på +2348059073851 Viber: +2348059073851 för all slags hjälp är mycket kapabel och pålitlig för hjälp.

    SvaraRadera