tisdag, april 02, 2024

Nummerbyrån

300 000 000

-Så många stillbilder publiceras på Internet varje dag, av dig, av mig, av alla! En svindlande siffra som bl a visar hur beroende vi blivit av våra kameror. Det kan verka som om vi är mer intresserade av att fotografera livet än att leva det! Siffran en av många intressanta detaljer i dokumentärfilmen "And the King Said, What a Fantastic Machine!". Här möter vi både Leni Riefenstahl och dagens youtubers. Klart intressant och tankeväckande. Se den! På SVT Play.

4 kommentarer:

  1. Väldigt intressant! Jag bidrar med mycket bilder i mina blogginlägg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja väldigt sevärd. Både för den som (liksom jag) jobbat mycket med bilder, men också för alla som konsumerar bilder på nätet dygnet runt.

      Radera
  2. fick min första kamera av min far när jag var 10 år, tittade en stund på programmet i går

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycker du ska se hela faktiskt.

      Radera