torsdag, juni 23, 2016

Om skäl och själ

Dags för en titt i hyllan med de dåliga samvetena ... fast jag vet inte riktigt varför man ska skämmas för att man har för många böcker. Även om jag vet att den uppfattningen är utbredd.

Denna gång bekänner jag att Kristian Gidlunds "I kroppen min – Vägsjäl" bara står där den står. Tror att jag är lite rädd för den; en 29-årings svanesång.

Hörde hans gastkramande Sommar i radio och såg hans möte med Jill Johnsson i tv. Ska sent glömma hur han och hästarna såg ut att ha ett eget språk och samförstånd utöver det vanliga. Och vet naturligtvis hur lovorden haglat över hans texter, både i blogg- och bokform. Så skälet för att tveka inför hans vägsjäl är inte glasklart men möjligen heter det feghet.

"Hett i hyllan" är en uppmaning från Monika att bekänna vilka hyllvärmare vi har (och gärna göra det på en torsdag!).

Copyright Klimakteriehäxan

4 kommentarer:

  1. vill nog inte läsa boken, men bra att den finns.

    SvaraRadera
  2. Man måste nog vara i en speciell innesstämning för att läsa vissa böcker... Jag har tillräckligt med tung packning i min egen ryggsäck för att våga säga ifrån om att ta del av andras. Speciellt när jag vet hur det slutar.

    SvaraRadera
  3. Det där däremot är alldeles för grymt för mig. Det är ju verklighet.

    SvaraRadera
  4. Jag har heller inte läst den, men funderar på om jag ska göra det. Men det låter så tungt...

    SvaraRadera