torsdag, februari 15, 2018

Ljus på övertid

Inte för att jag vill skryta med att jag är en principfast människa. Men principen att ta bort allt som har med julen att göra på Tjugondedag Knut, den har jag brukat respektera.
Så inte i år.

Tyckte det var så mörkt att de elektriska stakarna fick vara kvar i fönstren ett par extra veckor. Deras ljus gör kvällarna lite trivsammare.
Men nu får det vara nog. Inga fler elstakar på övertid. Strax är de återbördade till källaren. Vårljuset får stå för trevnaden. Det kommer väl snart, hoppas jag ...

Copyright Klimakteriehäxan

4 kommentarer:

  1. Ja, det var med en viss saknad jag packade ner min adventsstake och mina adventsstjärnor. Håller med dig om att det var trevligt med lite extra ljuspunkter. Men det var också det enda från julen jag behövde packa ner om man undantar några små änglar och tomtar som jag hade stående bredvid i fönstret. Jag är inte mycket för julpynt...
    Ingrid

    SvaraRadera
  2. Ingrid - vi kan ju trösta oss med att om bara tio månader får vi ha dem framme igen ... :-D

    SvaraRadera
  3. Haha, alltid har de retat någon granne!

    SvaraRadera
  4. Emma - antagligen!!! :-D

    SvaraRadera