tisdag, februari 27, 2018

Vitt så vitt man kan se



Veckans fototema hämtas hos Sanna och är VITT och vad kunde passa bättre när nu snön verkligen lagt sig över oss på allvar, sportlovsfirare (i delar av landet) och andra vinteridrottare till stor glädje?!

Stundtals är flingorna så många att man knappt ser en armlängd framför sig. Omgivningen är svartvit igen, plogarna skrapar sig ner till asfalten. Men en bit utanför centrum är både trädgårdar, gator och trottoarer vita. Världen blir ljusare, ljud som annars tränger sig på dämpas och kan rent av försvinna helt och hållet. Varma stövlar med skaft är att rekommendera när snön ska forceras.

Och skulle man inte våga sig ut över huvud taget finns det vita brudorkidéer att njuta av inomhus. Phalaenopsis, en växt att lita på i alla väder!

Copyright Klimakteriehäxan

14 kommentarer:

  1. fått ärva fina funktionskläder av sönerna - och köpt bra spikskor, vågar gå ur ❤️

    SvaraRadera
  2. Också vi har drabbats av tät yrsnö och det är vitt, vitt både i luften och på marken! Inte alls kul när man hellre vill ha vårtecken! Vacker orkidé!

    SvaraRadera
  3. Inte så mycket snö i Göteborg men rysande kallt!

    SvaraRadera
  4. Fine snøbilder.
    og nydeleg orkidè.

    SvaraRadera
  5. Hahaha! Det gäller att se det positiva med 13 minusgrader som vi hade här idag;-) Den bilden måste du tagit igår morse, för då såg det precis likadant ut här i Täby. Gladde mig åt solen idag, men tre sekunder på balkongen sa mig att stanna inne;-)
    Perfekta bidrag till temat. Du borde tacka snön för det faktiskt, även om jag njuter mera av den fina orkidén;-)

    SvaraRadera
  6. Heisann, stemningsfulle fotos!

    SvaraRadera
  7. Det verkar vara vintervitt i hela landet. I väntan på våren är det tur att det finns orkidéer att njuta utav. Ha en bra onsdag!

    SvaraRadera
  8. Orkidéer uppskattar jag betydligt mer än snö och kyla ;) Men snön och kylan gör sig väldigt fint på bild, särskilt när snön yr i luften så att allt blir så som du fångat det, svart och vitt.

    Här har tjejerna sportlov, men med tanke på kylan har vi raskt ändrat benämningen från sportlov till samma som på hösten - läslov :) Själv måste jag ju ut till hästar och höns, men då fungerar min ridoverall perfekt, i den fryser jag aldrig. I går när jag var i Uppsala längtade jag efter den, men där går gränsen för min fåfänga, så jag frös förstås.

    SvaraRadera
  9. Jag köper för det mesta vita orkidéer som jag tycker håller längre än de färgade. Här är det så mycket snö att Mogata skola fick stänga idag. Jag tror inte det har hänt på de nästan 30 åren som vi bott här. Tyvärr har inte barnen sportlov den här veckan som i Stockholm - men idag har de ju kunnat vara ute i snön förstås.
    Ingrid

    SvaraRadera
  10. Okidéer är underbara, tåliga och långlivade. Och har man tur kan de glädja en igen.
    Snön däremot den glädjer inte mig. Här i Skåne är det kaos nu!
    Kram!

    SvaraRadera
  11. (begoniaknöl:
    http://solstickanstradgardsblogg.blogspot.se/2018/02/begonia-och-sticklingar.html

    SvaraRadera
  12. Det känns nästan lite som en förebådelse att just veckans tema skulle vara vit när så många platser fått snö som kanske inte haft det på år och dar!

    SvaraRadera
  13. Det verkar vara vintervitt i nästan hela landet denna vecka. Vita orkidéer är så vackra och de enda blommor jag lyckas få att blomma om.

    SvaraRadera
  14. Ser ut som gamla Årstabron, fin bild.

    SvaraRadera