torsdag, mars 27, 2014

CITAT om en eländes sjukdom

"Jag kan längta efter att springa, men jag ska hålla mig ifrån det  precis som en alkoholist måste hålla sig borta från spriten."

-Stina Oscarson, chef för Radioteatern, berättar om sin långa tid med anorexia i senaste numret av Filter. Hon är 167 cm lång och väger 34 kilo och har haft ätstörningar större delen av sitt liv. Samtidigt har hon, som de flesta anorektiker, tränat hårt och varit "duktig flicka" på jobbet. I intervjun berättar hon öppet om sitt liv och kampen för att komma upp i 40 kilos kroppsvikt. Det ger lite perspektiv på tillvaron för alla LCHF-entusiaster, 5:2-ivrare och andra bantare.

1 kommentar:

  1. Livet är orättvist, jag skulle vilja kunna springa och vara lite lite smalare, men jag har nog aldrig varit den duktiga...

    SvaraRadera