onsdag, mars 19, 2014

Måste få skryta!

Jag har bekänt förr: jag spelar Wordfeud. Efter lång tids envetet motstånd trots ny smart telefon gav jag efter för frestelsen. Och sedan dess har jag någon ordduell i gång dagligen. Älskar ju bokstäver, ord, språk. Underbara, roliga leksaker!

Ibland går det lätt att hitta bra kombinationer som ger hyfsade poäng och spelvinst i slutändan. Men nu kommer vi till skrytet: Ettusenetthundratio poäng!!! Mitt absoluta rekord, som jag med största sannolikhet inte kommer att överträffa hur länge jag än spelar.
Förutsättningen är förstås "random board", alltså en spelplan som till skillnad från den klassiska låter dataprogrammet kasta ut bonusrutorna lite hur som helst.

Just tack var det startade jag med ett enda ord på sex små rara bokstäver. 756 poäng! Vilket är mer än även den mest rutinerade alfapetare brukar få ihop på en hel omgång.
Visst, det kunde ha varit ett vackrare ord. Men det gäller att hacka i sig både det ena och det andra. Det är trots allt poängen som räknas.

Copyright Klimakteriehäxan

6 kommentarer:

  1. Anonym10:39 fm

    Häftig poäng. Jag kommer sällan upp i 500.

    SvaraRadera
  2. Anonym10:51 fm

    Bra jobbat!

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  3. Wordfeud är trevlig hjärngympa.
    Trevligt att notera att de inte censurerar ord som knulla.
    Sunt att vi inte blivit som amerikanarna, som ändå påverkar oss med sin pryda attityd. De har fått Spotify att lägga till en fånig varningstext när artister svär i raptexter och könsord nämns. Fjantigt kan jag tycka. Men det krävdes tydligen för att Spotify skulle kunna komma in i USA och den penningmarknaden ville inte Spotify missa. Så det knullas på på olika sätt, kanske man kan uttrycka saken. ;-)

    SvaraRadera
  4. Det där är väl bra... jag spelar bara tärningsspel på julen, med ett glas likör till.

    SvaraRadera
  5. Anonym4:40 em

    Har du testat det där ordspelet Anagram?? Det är också ett jättekul ordspel! Det är det som ser ut som en piltavla om du vill ladda ner: www.playanagram.com

    SvaraRadera
  6. Ja gott folk jag är som ni redan fattat rätt nöjd själv ... Tror inte det hade gått bättre med likör, Hannele!
    Välkommen åter Kulsprutan!
    Erik - ibland går den där känsligheten verkligen över styr!
    Anagram - ska jag akta mig för.

    SvaraRadera