fredag, mars 07, 2014

KÖTTIGT i Veckans fönster

Sugen på en rejäl köttbit i helgen? En praktfull biff, kanske ganska blodig, med bearnaisesås och pommes frites? 
Nog kan det kännas frestande, men inte för ofta. Den där rätten är inte direkt någon hälsokost, inte är den billig heller (om biffen ska vara bra).

I Köpenhamn kan i alla fall den hungrige icke-vegetarianen hitta något gott och frestande i butiken under det gyllene tjurhuvudet, det ser man redan i skyltfönstret. Temat för Veckans fönster är denna gång KÖTTIGT, men nu råkade det bli så att jag fotograferade tjuren och inte skyltningen  så fönstret på våningen över affären i gatuplanet får bli mitt alibi ... Klicka på länken och se andra fönsterfotografers alster!

Copyright Klimakteriehäxan 

12 kommentarer:

  1. nej, inte rejäla blodiga köttbitar,
    när det finns så mycket goa korvar!

    SvaraRadera
  2. Ibland är det så där att man preciiis lyckas, utan att egentligen veta om det när man tar bilden! Snygg tjur i guld!

    SvaraRadera
  3. Den gyllene tjuren känns igen från många ställen i Danmark.

    SvaraRadera
  4. Ståtlig, gyllene tjur! Ser hellre den än några maffiga biffar i skyltfönstret!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Bra för fönstertemat då att fönster är så allmänt förekommande att de nästan alltid fastnar på foton som är avsedda att visa något helt annat. :)

    SvaraRadera
  6. Nej tack! Jag avstår... men det var väl ingen större överraskning. Skyltningen däremot är tydlig och lockar säkerligen mången biffälskare.

    SvaraRadera
  7. Den tjuren var grann och nog verkar den på halsens muskelformer vara köttig ;-))

    SvaraRadera
  8. Perfekt bild på temat!

    SvaraRadera
  9. Så snygg den är, tjuren! Kanske vill man inte tänka på hur djuret ser ut när man hugger in på den saftiga biffen ... Jag blir inte så sugen på kött på restauranger men visst kan det vara gott!

    SvaraRadera
  10. Det var en stilig tjur, gyllene också. Jensens böfhus finns ju, har dock inte en så där stilig tjur på sina skyltar, vad jag minns.
    Grönsaker är gott och bra, men en köttbit smakar också gott ibland.
    Enklare skyltning hos mig och ett stickspår därtill.
    Fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera
  11. Snygg tjur! Jag äter vilt, men min mage är inte så förtjust i nöt och/eller fläsk, särskilt inte om det serveras i en hel bit, stekt eller grillad...

    SvaraRadera
  12. Perfekt bild på tjuren som klippt och skuren till veckans knepiga tema. Blodig biff med bearnaisesås och pommes frites låter dock inte särskilt lockande. Äter mycket hellre firre ;-)

    SvaraRadera