fredag, mars 14, 2014

ÖVERFULLT i Veckans fönster

Hade jag bott i markplanet skulle jag ha gått ut och plåtat vår bokhylla genom fönstret. Där är det nämligen inte bara överfullt, det är mer än överfullt. Men nu bor jag lite högre upp och fick alltså se mig om efter en annan illustration till veckans fönstertema.

Och nog kan det väl verka nästan fånigt, men jag åker än en gång snålskjuts på NK:s skyltning, den jag tror är bäst i Sverige eller åtminstone i Stockholm. Jag handlar nästan aldrig i Det Stora Varuhuset, men jag gillar deras varma chevre-mackor i entréfiket, jag glider gärna in på deras modevisningar  och jag älskar deras mästerliga skyltningar!

Nu handlar det förstås om vårmode. Inte för att NK är någon postorderfirma direkt, men ett och annat tycks ändå komma i kuvert. Ovanligt stort kuvert, förvisso, men laddat till max, överfullt med blommor som spiller över, och dessutom med en skyltdocka som kommer upp som  ja man kan väl inte säga "gubben i lådan" men ni förstår ändå .... Märkligt nog syns det knappt att en fönsterruta skiljer mig och motivet åt, men jag lovar: det är ett fönster jag plåtat, ett som vetter mot Hamngatan!

Många andra bloggare öppnar också veckans överfulla fönster på ett eller annat vis. Kolla den här vägen!

Copyright Klimakteriehäxan

26 kommentarer:

  1. Haha, gissade NK-fönster redan innan jag läste texten. Brukar vara många sådana hos dig. :)

    Och så ser jag några fönsterrutor reflekteras i ovankanten.

    SvaraRadera
  2. Ja, som jag skriver, nästan fånigt ... men håll med om att det är snyggt!

    SvaraRadera
  3. Men så läckert! Nä nu måste jag knata förbi där! Tack för tipset...ja och så verkar körsbärsblommorna vara på gång igen.

    SvaraRadera
  4. Hm, är det Barbie-kläder som saluförs?

    SvaraRadera
  5. Pumita - har inte varit inne och kollat. Tror hur som helst inte att just den där modellen finns i min storlek.

    SvaraRadera
  6. Pysselfarmor - jag har vrålspanat men från bussen syns inga blommor i Kungsan ännu, så man får nog leta lite för att hitta de utslagna.

    SvaraRadera
  7. Läcker bild! Håller med om att NKs skyltningar är av hög klass.

    SvaraRadera
  8. Anonym6:07 em

    Blir lite förvillad av kuvertet. Är dockan liten eller är kuvertet stort? Kan tänka mig att det är svårt att få jobbet som dekoratör på NK. :-)

    SvaraRadera
  9. Precis som Hanna blir jag lite undrande över hur stort det är. Kreativt så det förslår i alla fall. :)

    SvaraRadera
  10. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  11. Dockan är i full storlek, kuvertet väldigt rejält tilltaget! Kanske drygt två meter i basen?

    SvaraRadera
  12. Kuvertet ser inte så jättestort ut men innehåller väldigt mycket! Inte undra på att det spiller över!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  13. Läcker skyltning! Och jag ser speglingar av fönster!

    SvaraRadera
  14. Bokhyllor ska vara överfulla, det finns lag på det...

    SvaraRadera
  15. Ja, NK är kända för sina fantastiska fönsterskyltningar. Framför allt till jul då barnen står där andäktigt med näsan mot fönstren!

    Överfyllda bokhyllor känner jag allt igen!

    SvaraRadera
  16. Vilken läcker skyltning !! Tror jag måste ta mig en tur till Hamngatan vid nästa besök i den stora staden.

    SvaraRadera
  17. Gulligt och coolt på samma gång i denna bild :)
    http://foto.rudenius.se/?p=3139

    SvaraRadera
  18. Hmmm, snygg klänning men den lär inte passa mig, Har ju inte de där livsviktiga 70cm runt midjan. Undrar hur gammal man blir med mina 82?!
    Hur som helst, NK-snyggt!

    SvaraRadera
  19. Vad snyggt! Riktigt läckert. T.o.m klänningen är snygg, jag som brukar tveka till blommigt.

    SvaraRadera
  20. Det är ju inte ofta man får så trevliga brev på posten...inte nu för tiden iaf! :-)
    Verkligen fint på temat överfullt, "lurades" också först av storleken.

    SvaraRadera
  21. Snygg skyltning, som vanligt när det gäller NK:s fönster.
    De lyckas ofta skapa något nytt och annorlunda. :-)

    SvaraRadera
  22. verkligen läckert!

    SvaraRadera
  23. Fin bild till temat hursomhelst.

    SvaraRadera
  24. Snyggt, ser mer ut som en konstinstallation än ett skyltfönster, klänningen syns liksom inte...

    SvaraRadera
  25. Freja - precis så! Det är det som skiljer NK:s skyltning från andras!

    SvaraRadera