tisdag, mars 11, 2014

Tisdagstema STEL

Visst är de väl stela, skyltdockorna. Vad de nu är gjorda av, men levande ser de inte ut och det har väl heller aldrig varit tanken.

Fast snyggt, det kan det bli ändå. Hur kläderna som exponeras ser ut spelar mindre roll. Men en varning kan kanske vara på plats: försök inte inta den här posen, du skulle bara se stel ut, du också!
Än en gång har jag halat upp kameran framför NK:s skyltfönster på Hamngatan i Stockholm. Vilket kom väl till pass när tisdagstemat är just STEL.

Det är vår, både där ute på trottoaren och där inne i varuhuset.
Faktum är att det blommar, på riktigt, i den stora entréhallen, där man ställt upp alldeles naturliga  fruktträd som dessutom försetts med en ljudkuliss av fågelkvitter  fast fåglarna är inte äkta ... Men det är magnolian, som också pryder bottenplanet!

Trevlig och vårlig tisdagskväll önskas härmed, såväl ur mode- som blomsterhänseende!

Copyright Klimakteriehäxan

11 kommentarer:

  1. WOW! Inte riktigt så flådigt i vår största affär: Dollarstore... Ibland önskar jag att jag hade närmare till Hufvudstaden.

    SvaraRadera
  2. Lite opersonliga kan tyckas.
    Härlig tolkning
    Ha en fin dag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Vilken fin tolkning ! Gillar den stela skyltdockans milda färger. Det var några år sen jag tittade in i NK:s skyltfönster. Entrén låter som den skapar en känsla av vår och jag kan tro att det är ännu mer vår i närliggande Kungsträdgården just nu ;-)

    SvaraRadera
  4. Trevlig tolkning med den stela skyltdockan för att sedan övergå till härliga vårtecken! Gillas skarpt!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  5. Vilken fin kontrast mellan den stela skyltdockan och den mjuka underbara magnolian!

    SvaraRadera
  6. åååhhh vad jag älskar magnolia! jättefina bilder!

    SvaraRadera
  7. Tänk jag jobbar i sta'n men det är inte ofta jag går in på NK, men kanske nu när det är blommande magnolior där. ;-)

    SvaraRadera
  8. Stela och onaturliga är de. Tur du har med en levande magnolia som kontrast!

    SvaraRadera
  9. Jag handlar ytterst sällan, ja så gott som aldrig, på Det Stora Varuhuset. Men de har jättegoda chevre-mackor i fiket innanför entrén. Och så älskar jag (ofta) deras skyltningar, som är BÄST!

    SvaraRadera