fredag, mars 21, 2014

GIGANTISKT i Veckans fönster

Eftersom det var vårdagjämning i går måste det vara vår i dag. Jo, det är det faktiskt  en dramatisk skillnad på bara några timmar!
Vår är inte bara knoppar som slår ut, kläder som skalas av. Det är också säsongspremiär för glasstruten, den man helst slickar i sig utomhus, i en solstrimma.

Den får gärna vara ganska stor, den där struten. Fylld med favoritsmakerna, vilka de nu är (vad sägs om italiensk choklad, den mörkaste sorten, i kombination med citronsorbet?)
Men hur stor som helst är naturligtvis inte bra, inte nyttigt. Smälter fort också och solkar säkert ner kläderna med stora klafsiga droppar.

Ändå störtgillar jag glasstrutarna på bilden, än en gång från NK:s skyltfönster. Dessutom är de inte bara gigantiska, de är också kalorifria, eftersom de är fyllda med (plast)blommor ...
GIGANTISKT är beställt som motiv i Veckans fönster. Klicka på länken för fler fönstermotiv!
Tack för hjälpen än en gång, NK:s skyltfönsterdesignteam!


Stora hus kan också vara olika stora ... några rent av gigantiska ... Bilden tagen i
centrala Boston och det röda tegelhuset (inte litet alls) visar hur gigantisk
skyskrapan där bakom faktiskt är. Många fönster har den också!

Bara en liten bonusbild för att jag är så glad över vårblommorna! Långt ifrån gigantiska men vad gör det?
Copyright Klimakteriehäxan

17 kommentarer:

  1. Ojoj, vilka gigantiska glassar!

    SvaraRadera
  2. Kul bild på husen! Aha du håller på dig när det gäller glassen :)

    http://foto.rudenius.se/?p=3199

    SvaraRadera
  3. Gigantiska glasstrutar - utan glass! Men snygg design :)

    SvaraRadera
  4. Gott med stora glassar. Och vad kul! Här har vi dessutom båda fångat storstadens gigantiska byggen.

    SvaraRadera
  5. Jag som älskar glass, härligt ,med gigantiska glassstrutar!

    SvaraRadera
  6. Häftig NK skyltning igen! Ja måste ta mig förbi där oftare!

    Bostonbilden är något alldeles speciellt - huset därbaok allt ser verkligen gigantiskt ut!

    Jag tog en sväng förbi Trädgårdsmässan idag ocn njöt!

    SvaraRadera
  7. Anonym12:17 fm

    Åh en stor strut med italiensk choklad skulle sitta fint, frågan är bara hur jag skulle må efteråt. Pampigt med skyskrapan, har faktiskt aldrig upplevt en sådan på riktigt :-)

    SvaraRadera
  8. Se där. Du måste verkligen gilla att passera NK:s skyltfönster. Är du sponsrad av NK rent av!?
    Nää, det har jag svårt att tro.
    Gigantiska strutar, ja snart börjar vi köa för att få läska oss med en och annan glasstrut. :-)
    Skönt att våren återvänt!
    Skrapan där i Boston påminner ganska mycket om en liknande glasskrapa som jag såg i Lenas Londonfoto. Men visst är de imponerande byggnader både dina i Boston och en del i London och jag vet flera i Paris också...
    Hoppas du kan njuta av fler vårblommor under helgen. :-)

    SvaraRadera
  9. När jag kommer till Stockholm och går förbi NK tänker jag på två saker:
    1) De runda askkopparna som är en kopia av dem vi har i vårt medborgarhus i Eslöv.
    2) Dig. :)

    SvaraRadera
  10. Härliga glassar!
    De där små blå, som jag glömt namnet på, har jag också sett och fotat. Men det är väldigt svårt att få den lysande blå färgen på bild. Är väl nåt med det blåaktiga vårljuset.

    SvaraRadera
  11. Anonym3:13 em

    Sanslöst snygg skyltning.
    Hurra, NK!

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  12. NK är helt enkelt bäst. På skyltning. Jag passerar ofta när jag byter buss på väg hem från jobbet. Går sällan eller nästan aldrig in!
    Erik - den dag jag blir sponsrad lovar jag att berätta det!!!!
    Pysselfarmor - jag "törs" inte åka till mässan. Sist jag var där köpte jag både det ena och det andra. Allt tvärdog. Men ögonfröjden när man var där var det inget fel på!
    Bloggblad - scilla! Gilla!
    Önskar er alla massor med vårblommor och riktigt stora glassar!

    SvaraRadera
  13. PS Susanne - askkopparna är det nån sorts k-stämpel på, design Asplund.
    Och så lovar jag att försöka undvika att åka snålskjuts på NK ett tag framöver ...

    SvaraRadera
  14. Mmm, glass... Nu länhgtar jag efter italiensk glass... Gigantisk italiensk glass...

    SvaraRadera
  15. Fina gigantiska fönsterbilder men jag fastnar ändå för den sista. Nu är det vår!

    SvaraRadera
  16. Kul att få se NKs fantasifulla skyltning. Och det ser gigantiskt ut!

    SvaraRadera