lördag, augusti 01, 2009

Bettan och kärleken

Hon heter Bettan, hon är tio år, liten, nätt och jättesöt. Och hon älskar mig!
Vi har varit grannar i hela hennes liv, träffat varandra lite då och då – ibland ofta, vissa perioder mer sällan.
Men alldeles oavsett hur länge det var sedan sist blir hon lika glad när hon får syn på mig.

Bettan överger allt och alla för att komma rusande mot mig så fort benen bär henne. Väl framme överöser hon mig med ömhetsbevis, det är bara att tacksamt ta emot. Vi utbyter lite hemligheter, jag viskar ”sweet nothings” i hennes öra, hon lyssnar intresserat, snappar kanske upp ett eller annat nytt ord.

Hennes familj kan bli stående och bara vänta på att vi ska kunna slita oss från varandra igen, Bettan och jag.
Efter en stund måste hon ju lyda, följa med vidare på promenaden.
Hon viftar glatt på svansen när vi skiljs, jag tror att det betyder ”vi ses snart igen!”.

Det finns inte mycket som kan mäta sig med den reservationslösa hängivenhet som en hund kan bjuda på.
Minns en annan av hundarna i mitt liv som jag av olika skäl inte hade träffat på jättelänge. När hon så fick höra min röst igen kissade hon, världens mest väluppfostrade, på sig i pur glädje!

Om hon fick bannor? Självklart inte. Kärlek kan ta sig så många uttryck, det där råkade bara vara ett ...

Copyright Klimakteriehäxan

7 kommentarer:

Cicki sa...

Vi hade också en hund när jag var barn som blev så glad varje gång farfar kom, att han kissade. Farfar fick alltid ha slarvbyxor på sig när han kom till oss för oftast kissade Chapman så det stänkte på farfar.....:-)

Visst är det underbart med djur.

Marskatten sa...

Du är en hundmagnet helt klart. Jag har en vännina som älskar hundar och som blir lika älskad tillbaka.
Det måste vara så att den där äkta kärleken lyser igenom på något sätt, visas i kroppsspråk och tal och lockar hundar att tycka om lika mycket tillbaka!
Mig struntar hundar i.
Kan undra varför?

mossfolk sa...

Visst är det precis som du skriver. Om hängivenheten. Inte en sekund har jag ångrat att jag skaffade min hund och nu är det väldigt svårt att tänka sig livet utan :)

Klimakteriehäxan sa...

Det är jättemysigt med hund, jag har egentligen alltid velat ha en ända sen jag var liten, men jag har bara haft "lånehundar".
Men Marskatten - hundar är väl oftast inte så intresserade av katter? ;-D

Anonym sa...

Hej Jag blev så glad av att hitta din blogg! Har i dag en dotter (20 år) som flyttar till Lund för att plugga. Jag är tacksam och håller på att bli deprimerad på en gång. Tur att jag har grannens hund som ylar av lycka bara han ser mig genom fönstret, kommer att lindra lite när jag får tanka kärlek hos honom av och till honom! Nej jag är inte ensam kvar, har man och en 17-årig son som gör allt för att bryta sig loss, helt sunt. Men i dag tycker jag lite "synd" om mif själv.

Anonym sa...

Efter att ha varit i relation med min älskare efter Fem år, han gjorde slut med mig, och jag gjorde allt för att få honom tillbaka, men allt var förgäves, jag ville ha honom tillbaka så mycket på grund av den kärlek jag har för honom, bad jag honom med allt, gjorde jag löften men han vägrade. men en dag förklarade jag mitt problem till någon på nätet och hon föreslog att jag hellre bör kontakta en stavnings caster som kunde hjälpa mig kasta en trollformel för att föra honom tillbaka, men jag är den typ som aldrig trott på kärlek stava, hade jag inget annat val än att prova det, postade jag stavnings caster, och han berättade att det var inga problem att allt kommer att bli okej innan tre dagar, att mitt ex kommer att återvända till mig innan tre dagar, berättade han för mig allt jag behöver för att ge för att kasta förtrollningen, och överraskande i den andra dagen, var det runt 16:00. Min ex ringde mig, jag blev så förvånad, jag besvarade samtal och allt han sade var att han var så ledsen för allt som hände, att han ville att jag skulle återvända till honom, att han älskar mig så mycket. Jag var så glad och gick till honom, det var hur vi började leva tillsammans lyckligt igen. Sedan dess har jag gjort löfte om att vem som helst vet jag att ha en relation problem, skulle jag vara till hjälp för personen genom att hänvisa honom eller henne till den enda riktiga och kraftfull spell caster som hjälpt mig med mitt problem och som skiljer sig från alla falska ute. Någon kan behöva hjälp av stavnings caster, hans e-post: dregbosolutioncenter@gmail.com du kan skicka honom om du behöver hans hjälp i din relation eller något.

Anonym sa...

Mitt namn är Andrea Suzi, jag är här för att ge en liten vittnesbörd hur jag återförenas med min pojkvän tillbaka. min pojkvän och jag var nöjda så långt jag kunde berätta och jag trodde aldrig att vi gjorde skulle bryta upp. När hans kusin dog i en tragisk bilolycka han gick tillbaka till Philippine en vecka för att vara med sin familj. Jag kunde inte gå eftersom jag var i mitten av underhållande ut ur staden för mitt arbete. Han verkade inte bli upprörd jag inte kunde gå så jag lät honom vara. Nästa sak som jag vet, kopplas han med en gammal vän från high school gjorde att han hade en crush på år sedan och de började att behöva affär! Jag hade ingen aning om vad det pågår fram till en månad efter att han kom tillbaka från Philippine.He fortsatte att få se henne och jag tills jag fångade honom testar henne en natt. Jag konfronterade honom och han berättade sanningen om vad som hände. Vi bröt upp och gick skilda vägar. Ingen av oss kämpat för vår relation. Jag var arg och inte beslutat att vara upprörd över det och bara hålla den i rörelse. Sedan efter ungefär en månad för att inte tala med honom blev jag ledsen. Jag ville att han skulle berätta att han ville vara med mig och inte henne. Jag gråter till min gamle vän och hon berättade för mig att inte oroa dig och hon ger mig denna far kontakt för en kärlek stava, omedelbart kontaktar jag mannen och berättade för honom alla mina problem med min älskare för passera en månad och han svara och berättade inte orolig och lovar att hjälpa till.
inom nästa vecka, han helt hjälpte mig! hej vad kunna få honom att missa mig mycket där han ville komma tillbaka till mig igen. Han hade en hel del ånger och tyckte synd om inte kämpar för att hålla mig och för fusk på mig i allmänhet. han kom tillbaka och appologize till mig för allt, värden han vår relation så mycket mer nu och vi är lyckliga tillsammans nu! Du kan därför få din älskare tillbaka med hjälp av denna fader kallade Dregbo, kontakta honom genom hans privata e-post: dregbosolutioncenter@gmail.com och få din lycka tillbaka.