fredag, augusti 14, 2009

Dan före dan före dan före dan ...

Nu drar det ihop sig. En dag så många väntar på ligger där på andra sidan helgen.
Nej, jag menar inte att det är första dagen efter semestern för somliga av oss. Jag tänker på att den nya kommer, Ikea-katalogen alltså, av 2010 års modell.

Och marknadsavdelningen har som vanligt gjort sin läxa. Ikea måste ha någon sorts världsrekord i smart reklam - tänk bara att få konsumenterna att ivrigt VÄNTA på nya reklambladet! Så här lyder budskapet, anpassat till finanskrisen, som mailas ut till oss som står på listan för katalogutskick:
"Du är den som vet bäst vad som passar dig och ditt hem. Vad du gillar och trivs med. Årets IKEA katalog handlar om att finna din personliga stil. Att våga använda färg och form, att mixa och matcha. Hos oss finns något för alla smaker - och plånböcker. I tider som dessa känns det viktigt att tänka på att spara och återanvända, och att det går att förnya med små medel. God kvalitet behöver inte kosta mycket, det går att köpa väldesignade och funktionella möbler utan att göra stora hål i kassan."

Här kan man tjuvkika i katalogen, i litet format. Det tror jag är en nyhet för året. Vad som känns nyast i utbudet för övrigt får man vänta med att fundera över tills man har den där trycksaken i handen.
På måndag, i bästa fall. I dag är dan före dan före dan före dan ...

Copyright Klimakteriehäxan

6 kommentarer:

  1. Om jag vill till IKEA får jag åka dit själv. Maken är IKEA-vägrare. Och jag blir också rätt trött på allt som finns att välja på - och som jag plötsligt tror att jag behöver om jag kommer dit....

    Men självklart läser jag katalogen.

    SvaraRadera
  2. Här är en make till som vägrar IKEA. Det är stället gud glömde. Men som sagt katalogen kan man ju titta i.

    SvaraRadera
  3. Anonym6:29 em

    Jå, jag få erkänna att jag direkt titta in i katalogen när reklam-mailet dök upp i min mailbox.
    Mycket duktig och smart reklam, verkligen.
    Man kanske kan tillordna det lite till hjärntvätt eller till en mycket stark tradition.
    Hälsningar / ela

    SvaraRadera
  4. Snart så. SNART.

    SvaraRadera
  5. "Hos oss finns något för alla smaker - och plånböcker"..stämmer precis.

    Jag tycker IKEA är bram även om det kan vara si och så med montering ibland ;)

    SvaraRadera
  6. Jag hör till Ikeas fan club. Går inte att förneka. Så nog blir det bläddrat när den väl anlänt, den där katalogen - även om inte några möbelinköp är planerade ö h t. Sätter upp det som "nöjen" i mitt (inte existerande) schema!

    SvaraRadera