tisdag, augusti 25, 2009

Tisdagstema: Roligt

Snart är det dags för bokmässa igen. Fast i år ska jag nog inte dit. Men i fjol var jag där - och när nu veckans tisdagstema är ROLIGT kom jag att tänka på två bilder därifrån på saker som åtminstone i mitt tycke är lite kul.

Den övre är en sjukhussäng i färgglad stickgraffiti-stil - och ska man nödvändigtvis vara sjuk kan man kanske få vara det i en rolig säng?

Den undre är ren och skär reklam. Skjortan sitter på chefen för Nationalencyklopedin - hans slips visade jag redan till Fars Dag ...

Fler och eventuellt mycket roligare bilder kan du titta på om du klickar här.

Copyright Klimakteriehäxan

18 kommentarer:

  1. Ja minsann en rolig säng och färgglad :)

    SvaraRadera
  2. Roligt med en färgglad säng.. :D

    SvaraRadera
  3. Om jag blir sjuk nångång vill jag ha den sängen.

    SvaraRadera
  4. Ja en sån säng tror jag man mår bra i :-) och skjortan är också rolig, gillar den typen av reklam.

    SvaraRadera
  5. Rolig och ovanlig säng!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. den sängen skulle vara bra att ha på sjukhuset, glada färger som piggar upp =)

    SvaraRadera
  7. Haha, ja dom var roliga båda två! Kul tolkning. Jag tolkade lite på ett annat sätt, något jag hittade ute i skogen.

    SvaraRadera
  8. Anonym9:46 fm

    Var också där förra året och känner igen sängen, min sambo stod bredvid deras monter. Om jag blir sjuk skulle jag vilja vara sjuk i en sån säng, den var jättefin.
    Ha en fin dag.
    /Helena

    SvaraRadera
  9. Gud vilken hemsk säng :P

    SvaraRadera
  10. Sängen var väldigt dekorerad och färggrann .. nja kanske lite rolig för ungar som har sjukhusskräck:-))
    Reklambilden på skjortan.. ja den var rolig.. kan tänkas det blev en extratitt:-))

    SvaraRadera
  11. Jag tror faktiskt att jag skulle bli sjukare i en sån säng - åtminstone om jag var psykiskt sjuk...

    Jag tror att min skylt från Olympiaparken i Peking kunde ha platsat bland bilderna om jag hade varit med i tisdagstemat.

    SvaraRadera
  12. Om jag nån gång hamnar på sjukhus ska jag önska mig en sådan säng!

    SvaraRadera
  13. Sjukhussängen känns helt rätt. Kanske inte den lättaste att hålla steril men jag tror att det uppvägs av att även själen behöver sitt när man är sjuk.

    SvaraRadera
  14. Det var en häftig säng du har fotat...
    Det är härligt när fantasin får råda ... ...

    SvaraRadera
  15. Blev förtjust när jag såg att även du har Shirley Valentine som en av dina favoritfilmer. När jag lyriskt brukar berätta om en av mina favoritscener (den där Shirleys make anser att Ford Cortina är en mycket bättre bil) skakar de flesta av mina vänner bara på sina hjässor och ser mycket frågande ut. Ingen har sett filmen.

    Tänk vad de har missat, stackarna:-)

    SvaraRadera
  16. Ja den där sängen kan man förvisso fundera kring, verkar inte lätt att hålla ren ... men jag tyckte ju alltså att den var kul.
    Skjortan lär inte gå att köpa.
    Välkommen Leena - du påminner mig om att jag bör se om Shirley V, det är ett tag sen sist!

    SvaraRadera
  17. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera