söndag, mars 24, 2024

Det finns alltid en skylt ...

Hej, skyltare och skyltvänner! Vet inte hur många gånger jag tänkt att Skyltsöndagen får högtidlighållas utan min medverkan nästa gång det är dags. Men på något outgrundligt vis har jag ändå hittat någon liten skylt lagom till veckoslutet. Kanske inte världens mest intressanta, men ändå en skylt. Så även denna gång! 

Vet inte om man verkligen ska sätta sig på bordet? Men det 
fanns soffor på relativt nära håll, i Filmhusets foajé.
Ursäkta oskärpan, taget i farten ...

Nej nej nej! Inte ens tänka på Icebugs nu! Hur resonerade man på den reklambyrån?
Bootsen ska bytas mot sandaler, helt utan halkskydd på sulorna!

Hemgjord skylt i fönster på Ringvägen. Bra lista på bra-att-ha-saker!
Avsändare verkar vara @fnissforskare.

Skyltsöndag i dag, förstås. Här ett gäng bloggare som brukar skylta: 
Angelgirl, AnkiByblixtraCarita ChristianKajsaLisa LillaSyster, Paula, PettasSusjos ,Stefan,Tony, Åke. Du hittar dem också högst sannolikt om du kikar i högerspalten hos Skyltsöndagens beskyddare BP.

Copyright Klimakteriehäxan

22 kommentarer:

  1. Icebug säljer olika sorters skor, även springskor för våren från löpning till promenad, med grepp
    kul sista "skylt"

    SvaraRadera
    Svar
    1. OK jag tror hur som helst att jag har skor så jag klarar mig!

      Radera
    2. onödigt att göra "reklam" då

      Radera
  2. LillaSyster1:31 em

    Em orktumlare är ju toppen!
    Här har vinterkängorna fått vår/sommarlov nu, det är jympadojor som gäller och snart kommer även sandalerna fram.
    Ha en bra söndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan känna ett visst behov alla sex prylarna ...

      Radera
  3. Som jag brukar säga - skyltar finns precis överallt. Och som vanligt har du lyckats alldeles utmärkt med din Skyltsöndag:-)
    Skoj att bli hälsat välkommen med ett så stort HEJ!!! det lilla bordet är så sött. Vi hade liknande bord i Täby Centrum ett tag, tyvärr var de tråkigt vita...
    Häromdagen lärde jag mig av en bloggare att Icebugs nuförtiden även satsar på gympadojjor. De tar upp konkurrensen med Skechers och ligger prismässigt på samma level. Tycker att namnet är väldigt olyckligt i så fall. Jag drar mig väl att köpa sommarskor från ett företag som skapades med tanke på skor med dobbar.
    Älskar sista skylten! Personen som gjort skylten har verkligen humor:-)

    Tusen tack för dina fina skyltar och alla länkar:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är kanske ensam om att tänka på Icebugs enbart som skor för halkigt väglag.
      Visst är det ett fint HEJ!

      Radera
  4. Hej på dej!
    Snyggt skyltat! Jag har just köpt ett par sköna lila sneakers från Icebug, så de har lite annat än vinterskor också.
    Sista skylten var ju för rolig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Där ser man, de gör dojor i lite roliga färger också!
      De där bra-att-ha-prylarna är fyndiga.

      Radera
  5. Fin "Hej"-skylt.
    Men misströsta inte ICE BUG gör även löparskor för sommarsäsongen. :-)
    Du finner då annorlunda handskrivna skyltar. :-)
    Den var kul och fnissforskare var något nytt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu ska jag nog inte ha några skor alls, så Icebugs-reklamen blev bara en lite tokig skylt för mig.
      Har ett par handskrivna skyltar på lager!

      Radera
  6. byblixtra8:04 em

    Jag igen. :-)
    Kollade in @fnissforskare och där fanns fler kluriga texter.

    SvaraRadera
  7. Hej-et är ju kul! Handskrivna skylten kan man ju bara inte låta bli att skratta åt.
    Icebugs nu när det blir vår? Kanske de saluför annat i fotväg. Du fick till många bra skyltar . Jag brukar också känna så där som du gör ibland, att nu blir det hoppa över skyltsöndagen men så ramlar de över en i alla fall, de där skyltarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ICA Maxi i Bromma Blocks (där jag inte hade varit på säkert tio år minst) som stod för hej-et.
      Tycker Icebugs är ett uselt namn på skor för sommarbruk!

      Radera
  8. Snyggt skyltat! Ja, skyltar omges vi av på många platser. Log lite extra här åt att sitta på bordet var tillåtet. Men antagligen var det större komfort i sofforna.
    Vad gäller Icebugs så har det märket även sandaler och lättare joggingskor/sneakers. Något en kanske inte tänker på.
    Log glatt åt den handskrivna skylten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo nu är ni många som upplyser mig om att Icebugs vidgat sitt sortiment - jag kan inte låta bli att tycka att de bord kalla sin sommarkollektion för något annat ...

      Radera
  9. Skyltsöndag fick mig att googla fram ett gammalt inlägg på min blogg på temat skyltar.

    http://smilebloggar.blogspot.com/2021/06/lite-vardagsbetraktelser.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Reklamfirmor har det kanske inte så lätt alla gånger ... :-D

      Radera
  10. Icebugs företaget har utökat sitt sortiment! Numera har de skor för alla årstider, även utan dubbar, haha Men dyra är de oavsett vilken årstider man väljer att inhandla...Icas Hej-skylt gör mig glad, liksom den sista hemsnickrade skylten, så fyndig!

    SvaraRadera
  11. Thanks for fostering a sense of community through your blog. Stay engaged with the Aviator game community through our blog.

    SvaraRadera