lördag, mars 30, 2024






GLAD

PÅSK!










Det ska naturligtvis vara en och annan pippi till påsk. Förr i världen hade jag t o m fodral till flera soffkuddar med färgglada fåglar på gul botten, i år iddes jag inte leta upp dem. Men då, förr i världen, hade jag ingen levande snygganka att titta på och glädjas åt som jag har nu. Mandarinanden (som jag så vanvördigt alltså kallar snygganka) har uppenbarligen bestämt sig för att stanna i Årstaviken! 

Blomkrukshönan som får vara "värddjur" för ett gäng minipåskliljor på köksbordet är inte vacker på samma sätt ... men den ser ganska glad ut, så som helgen kräver, håll med om det!

Copyright Klimakteriehäxan

6 kommentarer:

  1. Trevlig påsk, +14°C i skuggan på Hisingen! 🥚🐣🐥🐓

    SvaraRadera
  2. Blomkrukshönan är ju hur söt som helst. Har nog aldrig sett en så fin påskkruka, för jag kan inte minnas att du visat henne förut.
    Snyggankan ser ut att komma från en helt annan världsdel. Trodde först att ankorna var utsmyckningar, men de verkar vara "äkta" varan:-)

    PS. Ser att du var betydligt smartare än jag. Du köpte påskliljor i kruka. Det gjorde inte jag. Köpte "buketter" som mot förväntan slog ut, men luktar riktigt illa. Att jag aldrig lär mig... DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snyggankan hör hemma i Asien, men verkar trivas i Stockholm! Påskliljor är svåra snittblommor. Och de i kruka blir fort jättelånga och vissnar sen snabbt, så det är klart bättre att satsa på tulpaner!

      Radera
  3. Visst är blomkrukshönan gullig! Passar perfekt nu.
    Har också hälsat på mandarinanden vid Årstaviken. Men jag såg två. Tror de är ett par. Kul att de trivs här. Passar på att önska dig en fortsatt Glad Påsk.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om man tittar noga på min bild ser man att de är två - båda hannar, dock. Men det finns fler och flera ungar har fötts!

      Radera