fredag, mars 01, 2024

Idel obehag

Hej Mars! Välkommen! Räknar med att du bjuder på ljusare dagar och lite vår. Idel lustfyllda företeelser, alltså. Men i dag ska vi ägna oss åt idel obehag, framkallat av Elisa Matildas fem fredagsfrågor. Och tillsammans med svaren önskar jag er alla en fin helg! Kanske med vår i luften?

  1. Hur kittlig är du? Ganska mycket. Men jag blir som tur är sällan kittlad!
  2. När kände du dig senast avtrubbad? När jag såg en glimt av Jimmie Åkesson i programmet "30 minuter".
  3. Vad fick dig senast att skruva på dig? När jag såg en glimt av Jimmie Åkesson i programmet "30 minuter".  
  4. Vad senast gjorde att du fick kväljningar? När jag såg en glimt av Jimmie ... Nej nu får jag skärpa mig! Nytt svar: En stor oupplockad hundbajs på trottoaren. Folk borde skämmas (inte hunden, alltså!).
  5. Vad tycker du är mest obekvämt att sätta på dig? Nagellack på tårna!
Copyright Klimakteriehäxan
Bilden är en teckning av Elsa Beskow

18 kommentarer:

  1. makens jobb fixa tånaglar ❤️‍🩹

    SvaraRadera
  2. LillaSyster11:28 fm

    Svaren på 2, 3 & 4 det kan jag begripa men fråga 5 och svaret blir nagellack??? Ha en härlig fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det har på nåt märkligt vis blivit så långt till lilltån ... och jag vill gärna ha färg på tånaglarna t o m på vintern ...

      Radera
  3. Vi är helt överens om Jimmie Åkesson. De andra två frågorna är vi inte överens om, jag är inte något kittlig längre. Nagellack har jag överhuvud taget aldrig provat. /Janerik

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror du klarar dig utmärkt utan nagellack!

      Radera
  4. på fråga 4 har jag svarat likadant. här är någon som går omkring med en stor hund som får lägga stora högar som bara får ligga kvar. så har det varit jättelänge och jag hoppas att jag någon gång träffar på vederbörande. tånaglarna klarar jag. men mössa är förfärligt. liksom åtsittande kläder

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hundar måste få bajsa. Hundägare MÅSTE plocka upp efter sina pälsklingar. Fattar inte att man kan strunta i det!
      Det där med mössa är ett svårt kapitel - trivs aldrig med, men har tvingats inse att när det är smällkallt behövs något på skallen.

      Radera
  5. Ja ibland kommer frågor som ger samma svar.... då känner man sig lite enformig...
    Håller helt med dig om det här med att det är inte hunden som ska skämmas utan ägaren. Jag har hund men är jätte känslig för just det här med hundbajs på ställen där man går.
    Ha en fin helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja ibland är man förstås inte ett smack spännande ... :-D
      Fin helg hoppas jag att även du får!

      Radera
  6. Dagens skratt har du gett mig. Tack! Tror jag måste titta på "30 minuter"! Misstänker att mina känslor stämmer överens med dina. 😂 Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett skratt är bra för allt, så då är jag mer än nöjd!

      Radera
  7. Oj, nagellack på tårna! Jag tillhör fåtalet kvinnor som aldrig haft som vana att lacka naglarna, varken på händer eller fötter. Men jag tycker det är snyggt, och du får definitivt stärkande stretching när du målar tånaglarna! Utsätter mig inte för Jimmie i någon form, där kommer kräklusten direkt, innan han hunnit öppna munnen! Trevlig helg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar lack på naglarna, men de där på exempelvis lilltårna har det blivit ganska långt till ,,,

      Radera
  8. Hundbajs på trottoar - det har jag inte sett sedan 2017 i Spanien. Där är det mera regel än undantag med hundbajs, trots att man hänger upp hundbajspåsar överallt och ger dyra böter på 500 Euro enligt den spanska grannen.
    Nagellack på tårna - javisst ja, du bär ju sandaler under sommaren;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. I Paris blev jag helt tagen av hundbajsupplockningsmaskinerna. Har aldrig sett liknande någon annanstans. Borde kanske säljas åtminstone till Spanien då?
      Oavsett årstid blir jag lite glad av röda tånaglar!

      Radera
  9. Jimmie orsakar alltid många känslor.... Tyckte det var kul att läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han har förvisso lyckats skaffa sig många trogna anhängare. Fast mig har han inte lyckats med.

      Radera