torsdag, juni 07, 2018

Den frågan sätter jag P för!

Torsdag. Helgfråga. Den uppstår som vanligt i Mias bokhörna och frågan är denna gång alldeles osedvanligt enkel: Vilken bokform gillar du bäst?

Se där en fråga som jag direkt sätter P för. P som i Print. P som i Papper. P som mellan Pärmar. P som i Pocket.
Gammeldags, jag vet och jag kan leva med det!

Även bonusfrågan klarar jag av utan stora tankemödor, eftersom den lyder: Vilken bok står på tur?
Väljer mellan Helena Thorfinns "Den som går på tigerstigar" och "Finnas till" av Agnes Lidbeck. Helsvenskt med andra ord. Båda finns i hyllan.

Hoppas någon eller några av alla er bokbloggare tar sig an min "I ljust minne bevarad" som kommande läsning!
Fast den är helt utan P, finns inte på papper, bara på nätet och på en skärm nära dig. Men gratis!

Copyright Klimakteriehäxan

25 kommentarer:

  1. minns inte när jag printade sist något, har ordning på mina mappar i datorn, tack för tips för Agnes Lidbeck, ska kolla biblioteket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon fick Borås tidnings debutantpris i fjol, det ska ju vara nån sorts garanti!
      (jag printar inte heller, med print menar jag helt enkelt tryckt)

      Radera
  2. Agnes Lidbeck har jag hört mycket om på sista tiden, får kolla upp denna författare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo hon är "inne" ... med lite överallt.

      Radera
  3. Är lite nyfiken på Agnes Lidbecks böcker. Lyssnade på henne när hon var på Babel. Var intressant, blir nog att läsa eller lyssna framöver.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lidbeck syns lite överallt just nu. Vet inte om det är befogat, men jag ska ju läsa.

      Radera
  4. Jag tycker också bäst om pappersböcker!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror att pappersvännerna är i majoritet.

      Radera
  5. Bokformen - där är vi helt överens, åtminstone när det gäller papper och pocket. Det där med pärmar - menar du hålslagna papper i pärmar så har jag några reliker kvar som jag inte bläddrat i på år och dag. Ja, ja, jag är också gammalmodig, men tyvärr även lat. Borde slänga massvis med pärmar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej jag menar pärmar på böcker!

      Radera
  6. P även för mig. På lut står Kvinna i avantgardet - Sigrid Hjertén liv och verk av Görel Cavalli-Björkman.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var ambitiöst - du har varit på utställningen och blivit inspirerad, misstänker jag?

      Radera
  7. Den som går på tigerstigar är jag nyfiken på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillade hennes förra (första).

      Radera
  8. Bokform beror alldeles på vad det är för typ av bok. Där bilderna inte spelar roll, definitivt i min eboksläsare (blanda inte ihop det med att läsa på en surfplatta) men om det är med bilder eller en manual vill jag gärna kunna bläddra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj har du både platta och bokläsare ...

      Radera
    2. Javisst! Och som sagt, det är en helt annan upplevelse med en riktig eboksläsare, den har en matt yta precis som ett papper. Surfplattan använder jag om det är något med färger och bilder. Använder den faktiskt inte så där väldans mycket ...

      Radera
  9. P är en bra bokstav :)

    SvaraRadera
  10. Pappersböcker är absolut bäst.

    SvaraRadera
  11. visst är pappersboken bäst. Finna sig är mycket bra, tyckte jag

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finna sig har jag köpt i Pocket, på Papper ... förstås.

      Radera
  12. Absolut, pappersboken bäst! :)

    SvaraRadera
  13. Agnes Lidbeck har jag läst mycket gott om. Måste fundera på om det ska läsas.

    SvaraRadera