Jag vet inte hur ni tänker, men för min del har jag fått allt svårare att se det där fina. Tycker ju att det snart inte finns en gatstump som inte grävs upp, broar måste få ny asfalt, torg behöver uppfräschning. Rör ska bytas ut, elkablar dras. Resultatet: Stockholm förvandlas till en enda stor och ful byggarbetsplats, och inte verkar de påbörjade projekten någonsin bli klara heller! Man får verkligen anstränga sig för att lyckas leta sig fram till någon vrå där vyerna fortfarande är obrutna. Såna vrår är det inte gott om, även om jag vet att de finns!
Det är inte alltid man kan presentera bildbevis på något man påstår, men den här gången går det. Och då är det jag fotograferat bara småarbeten – de riktigt stora, typ Slussen, lär man väl aldrig få uppleva i avslutat skick. Det är Åke som efterlyser veckans foton. Om du tycker att mina kunde ha varit roligare kan jag bara hålla med!
Copyright Klimakteriehäxan








.jpg)
.jpg)













.jpg)
