söndag, augusti 06, 2023

Skylt för sportiga?

I dessa sportiga tider (tänker förstås framför allt på fotbolls-VM för damer) kan väl alla behöva en egen löpare? Så måste de väl ha tänkt i butiken med ett enormt utbud av textilier i alla tänkbara färger och material.

Mager skyltskörd denna vecka är jag rädd. Men om du tar vägen via BP hittar du säkert fler!

Blev lite häpen över denna lilla skylt i baren vid hotellet på Reimersholme ... såg inte
till något pingisbord. Men visst, jag är sugen!

Fyrbenta gäster kanske också vill släcka törsten? Ja det är bara att slänga sig
över vattenskålarna!

Copyright Klimakteriehäxan

20 kommentarer:

  1. Trevliga skyltar du hittade! Inte magert alls!

    SvaraRadera
  2. Håller med Anki, fina skyltar du hittat! Just nu springer de svenska tjejerna en hel del mot USA...vi håller tummarna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså när det går till straffar ... jag blir så NERVÖS eftersom jag ju vill att "vi" ska vinna. Nu gjorde vi ju det med minsta möjliga marginal. och så har vi en hel vecka att samla kraft på innan det är dags för kvartsfinalen!

      Radera
  3. schackspel är avkopplande, lärt barnbarn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den sortens löpare kan man också ha glädje av!

      Radera
  4. LillaSyster2:57 em

    En löpare är aldrig fel =) Ha en bra eftermiddag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar förvisso bordlöpare, har broderat själv ... men själva löpningen blev aldrig min passion trots att jag faktiskt försökte ett tag.

      Radera
  5. Fint skyltat tycker jag med.
    Att ställa ut vatten till våra fyrbenta vänner är en fin handling oavsett vem som gör det.

    Vi vann ju idag, de löpte ju på ganska rejält både Sverige och USA.

    Ha det bäst nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blev onödigt spännande i den där matchen ... men vi vann ju i alla fall! Frågan är om Sverige kan få skylta med guldmedaljer snart???

      Radera
  6. Absolut meningsfulla skyltar!
    Jag har ett antal löpare här hemma och så har jag faktiskt, om inte försökt vara löpare, så åtminstone joggare, en gång i tiden. Jag har också spelat schack en gång i tiden = ajaj, så mycket "en gång i tiden" det blev...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukade också jogga men tyckte aldrig att det var särskilt kul. Folk som pratar om hur de längtar ut i joggingspåret har jag liksom aldrig förstått mig på!

      Radera
  7. Det var vitsigt om löpare. ;-)
    Cool skylt för hundbaren.

    SvaraRadera
    Svar
    1. I textilbranschen kanske det dräller av humorister??? :-D

      Radera
  8. Ingen mager skyltskörd alls, tvärtom:-)
    Fyndig skylt med löparen där. Prisvärd var den också;-)
    Pingissugen - ja, den skylten passade ju dig perfekt. Hotellet var ju ett tag ett boende för migranter och deras bar är lite gullig. Att sitta på hotellets uteplats var riktigt roligt efter en långpromenad från Hornsgatan - tyckte vi då. Såg heller aldrig ett pingisbord på den tiden.
    Skylten med den fulsöta jycken är lite gullig:-)
    Tusen tack för din Skyltsöndag och länken:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu är den där serveringen extra exotisk: man sitter under ett krikonträd fullt med små gula goda frukter! (och jag som trodde att krikon alltid är blå, fel fel fel).

      Radera
  9. Trevliga skyltar och med lite sportig framtoning. Tanken på löpare och löpare är fyndig.
    Löpare har jag varit; "sprinter" och x anatl löpare till borden har jag också. Men några har fått löpa vidare till Myrorna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nån sprinter/spurtare har jag verkligen aldrig varit, men ja, jag trodde att joggning var ett bra sätt att träna. Det är det säkert också, synd bara att det är så tråkigt!
      På Myrorna och liknande hittar man fantastiska handarbeten för inga pengar alls. Det är så trist att mödan inte uppskattas efter förtjnst.

      Radera
  10. Vilken fin ritad jycke! Jag blir alltid lika glad då jag ser att handlare är omtänksamma och erbjuder hundar vatten. Jag bor bredvid en affär som heter Jaktia, brukar se jyckar följa med in, de har ordnat så fint med vattenservering utanför. Löpare var ju fyndigt, ett ganska märkligt ord om man tänker efter, lång och smal, är man löpare då? Oj så åskan går här mitt i natten, men det är ju väntat. Ha en bra vecka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajamensan, riktigt dundrande åskväder på g! Sånt gillar inte hundar, men visst är det kul att de numera kan få gå med matte och husse på krogen ibland.
      Håller med dig om att "Löpare" är lite lustigt namn på en duk. Men på engelska heter de också "runners".

      Radera