lördag, augusti 26, 2023

Veckans mening – om sanningssägare

Alldeles i början av Stephen Kings "Senare" (Later) finns meningen som jag i dag utser till Veckans, i Skriv-Roberts efterföljd. Boken finns just nu som radioföljetong, men jag kan inte lova att jag kommer att  lyssna på hela, det är något som fattas ... vet inte riktigt vad. Men här kommer den i alla fall, meningen som fick mig att hejda mig ett litet ögonblick:

Ibland suger sanningen verkligen!

Nej, bilden har absolut ingenting med Stephen King att göra.
Men blommorna är jättefina eller hur? Plåtat i Kungsan i går.
Copyright Klimakteriehäxan

10 kommentarer:

  1. bäst att blunda för verkligheten ibland, se och höra det man har lust

    SvaraRadera
  2. Citatet kan jag skriva under på. Synd att jag tappat intresset för Stephen Kings böcker. Slukade dem under 1980- och 1990-talet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han har skrivit så otroligt mycket, jag har bara läst några men dem har jag gillat.

      Radera
  3. Ja, sanningen kan nog vara svår att fördraga ibland.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och då hamnar somliga i kapitlet fake news ...

      Radera
  4. tänkte att jag skulle lyssnat, men det kom av sig. jag är nog varken King - läsare eller King - lyssnare

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror inte jag tänker fortsätta heller.

      Radera
  5. Men ändå... sanningen är att föredra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo den kommer man längst med! Även om den suger!

      Radera