tisdag, mars 11, 2008

Som på en strand... nästan...

Det är tisdag och det är den veckodag när ett fototema är påkallat i bloggvärlden. Just i dag är nyckelordet BADRUM. Jag önskar att jag kunde ta en bild på ett underbart, ljust, modernt, härligt våtutrymme - men det kan jag inte, i alla fall inte här hemma.
Men på vårt vita kakel sitter symboler för det som jag så ofta drömmer om medan jag låter duschen strila: den ljuvliga stranden med sus i palmkronorna och vit sand mellan tårna. Den uppblåsbara plastpalmen, så gudomligt vulgär, är en present från vänner i Miami som känner till mina böjelser, och de små blå barfota-fötterna har faktiskt stortår som är krokar, fast det kanske inte syns när fotoblixten har gjort sitt. Men ni får tro mig ändå!
Vill du kika in i andra badrum så här på en tisdag - klicka här!

Copyright Klimakteriehäxan

7 kommentarer:

  1. Anonym9:53 fm

    Jag gillade dina dekorationer! Speciellt palmen. En sån skulle jag också vilja kika på när jag badade.

    SvaraRadera
  2. Anonym10:13 fm

    haha, ja visst drömmer man sig bort iblad, och tur är väl det!!

    SvaraRadera
  3. Anonym11:35 fm

    Häftigt med fötter uppåt väggarna ... o så palmer i plastik.. kul idé:-)

    SvaraRadera
  4. Anonym2:05 em

    Jättemysiga dekorationer!

    SvaraRadera
  5. Anonym5:26 em

    Det var färgrikt och skoj! Vi har bara dusch så det finns inte ens plats för smågrejer ...

    SvaraRadera
  6. Å då har ni ändå inte undfägnats med någon bild på min duschmössa, som är knallgrön och har klara drag av groda!

    SvaraRadera
  7. jätte läckra grunkor att njuta av i duschen :)

    SvaraRadera