torsdag, november 09, 2023

November blommar!


Undrar hur många gånger jag i mitt korsordslösarliv stött på nyckelordet "höstblomma". Svaret, på fem bokstäver, undantagslöst ett och samma: aster. Men det finns ju alternativ! Den på fotot ovan tror jag är en höstanemon. Bilderna nedan vet jag inte vad de föreställer, bara att de blommar nu i november. Tog bilderna i förrgår. Vilket år som helst ska jag ladda ner den där appen med vars hjälp man sekundsnabbt artbestämmer växter man inte är bekant med, men det har jag ännu inte gjort. Nöjer mig med att konstatera att november blommar, i rosa, vitt och blått!


Copyright Klimakteriehäxan

4 kommentarer:

  1. Härligt med de sena rosorna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast några rosor är det ju inte på mina bilder???!!!!

      Radera
  2. Så himla fint. Känns nästan som vår faktiskt. Roligast var nog sista bilden som visar att en planta kan blomma trots att den bara har gula löv kvar;-)

    PS. Har heller inte laddat ner appen. Precis som du är jag urusel på att ladda ner och använda appar - oooops! DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi kanske borde ta oss i kragen ... och appa på oss lite!

      Radera