lördag, november 25, 2023

Tre trevliga tjejer

Denna osedvanligt trevliga bild fick jag med en födelsedagshälsning häromsistens. Visst blir man glad av den! Tre muntra damer som fullständigt struntar i dåligt väder och skuttar fram mellan pölarna medan paraplyerna hotar att vränga sig ut och in i snålblåsten. Naturligtvis blir de lite blöta, tjejerna, men de torkar väl snart!?!

Upphovsperson till detta verk heter Annick LeClerc, en av dessa märkligt skickliga och målmedvetna människor som trots fysiskt handikapp inte låter sin lust till konstnärsskap kvävas. LeClerc målar med munnen, är vid det här laget 55 år gammal och finns i Frankrike. Tror jag, informationen på nätet är varken fyllig eller glasklar.

Kortet saluförs av Mun & Fotmålarna och motivet, som heter "Än slank hon hit", säljs också på miljövänlig tygkasse och dessutom i affischformat. Sedan alldeles nyss finns det också som bokmärke, men då är det jag som varit framme med saxen, så de blir svårare att köpa. Tre bokmärken blev det, tyckte formatet var perfekt, vart och ett med en munter tant. I min uppstyckade variant tycker jag de kan kallas "Tre små gummor". Nöjd!

Det var lördagarna som länge var bokmärkesdagen hos mig och en rad andra bloggare. Det startade hos Boklysten, året var 2018. Likväl hade jag visat mitt första bokmärke fyra år tidigare, 2014! Då efterlyste jag också andra bloggares bokmärken. Men det finns  ju faktiskt en gräns för hur många bokmärken man kan ha. Vilket inte hindrar  att man kan trilla dit igen. Precis som jag nu gjort.

Copyright Klimakteriehäxan

8 kommentarer:

  1. riktigt snygga bokmärken, nu är vi 4 som har 🙂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men jag tror varje gång att nu, nu är det den sista ...

      Radera
  2. Kul att du också stöder Mun- och Fotmålarna, för det gör jag också. Idén att klippa sönder kortet och göra tre bokmärken av det är strålande. Smart tjej:-)

    Som Hannele konstaterar så verkar vi vara fyra stycken som publicerar bokmärken. Själv har jag för avsikt att avsluta temat vid årsskiftet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår att ditt förråd är mer än fullt!

      Radera
  3. jättefina bokmärken! visst blir en glad av de stolliga tanterna. fina färger också

    SvaraRadera
  4. Missade helt detta inlägg. Så läcker bild och som du förvandlar till minst lika läckra bokmärken.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men visst var det ett trevligt motiv, både i vykortsformat och som bokmärken!

      Radera