onsdag, december 20, 2023

Julläsning x 2 (uppdaterad)

Denna veckas kulturfråga från Enligt O kom inte som någon chock precis när den programenligt dök upp i går ... den löd: Vad planerar du att läsa i jul? Sedan som ett brev på posten (ja PostNord är ju ofta lite sena) kommer faktiskt samma fråga en gång till, men då som veckans helgfråga från Mia i bokhörnan. Mitt svar blir av nödvändighet ett och samma!

Har laddat ner Lena Anderssons "Studie i mänskligt beteende" men inte hunnit börja. Ingen feelgood med julstämning, vad jag förstår. Men säkert bra!

Kerstin Ekmans "Min bokvärld" har jag till låns från en granne, den ska det också bli har jag tänkt. Hinner jag med båda får jag nog vara nöjd. Någon deckare kan också locka, har att välja på!

Men man kan ju inte sitta med en bok framför ansiktet hela dagarna ... det kunde nog fresta mig förr, men nu skulle jag inte klara det!

Copyright Klimakteriehäxan

12 kommentarer:

  1. Ekmans Min bokvärld är fin, lånade på biblioteket. Lite julfilm blir det också 🎄

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maken läser Ekman just nu och är väldigt nöjd.

      Radera
  2. har köpt Ekmans bok. en av mina cirklar ska välja författare ur boken, läsa, diskutera och sedan lsa vad KE tycker. vi ska börja med Cora Sandel. sedan blir det Thomas Mann. jag valde Canetti. och nej, det är inte särskilt mycket julmys i Lena Anderssons bok

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm Canetti, det var djärvt av dig!

      Radera
  3. En deckare är inte så dumt som julläsning.

    SvaraRadera
  4. Min bokvärld vill jag också läsa. Känns som en bok att äga.

    SvaraRadera
  5. Lena Anderssons bok kommer jag nog att läsa så småningom.

    SvaraRadera
  6. Jag vet ju tyvärr inte vad Enligt O ska ha för fråga så det kan bli lika.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och det är ju inget problem alls!

      Radera