måndag, december 11, 2023

Nummerbyrån

1900

-Det är julpris till och med på vaccin i år! En spruta mot bältros kostar i vanliga fall en bit över 2000 kronor, lite olika beroende på vart man går. Men nu ser jag en annons från vaccin.nu, och min reklamfrihet till trots delar jag informationen. Det nya lägre priset, 1900 kronor, gäller fram till jul. Själv tog jag sprutorna i fjol (man ska ha två) och betalade alltså över 4000 kronor för det, men folk jag känner som fått den där sjukan har fått mig att tro att det är väl använda pengar, även om det sved lite. Det har funnits kampanjer för att äldre människor ska ges det här vaccinet gratis, men dit har vi inte kommit. Ännu.

6 kommentarer:

  1. Beklagar "sorgen" med frysen och kylskåpet alltså. Vet precis vad du menar;-)
    Och det där med sprutor. Min (snygga) husläkare tyckte att det var viktigast att ta vaccin mot Covid-19 och influensa. För en gångs skull lydde jag inte. Tog bara sprutan mot Covid...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har tagit sex covid, plus influensa och (ifjol) lunginflammation ... har bestämt att jag tror på vaccin. Flunsasprutan tog jag förr endast när jag hade nyårsjobb som jag absolut inte fick missa p g a sjukdom, numera tar jag det varje år. Lika bra, tänker jag.

      Radera
  2. bidrog till en del vaccin till barnbarn som var i Sydkorea med scouter i sommar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra present om än inte jättekul.

      Radera
    2. hon var för ung för att gå ensam till vaccin 🥰 vaccin behövdes eftersom scouter inte sover på hotell

      Radera
    3. ... och att bo på hotell garanterar ingenting ...

      Radera