torsdag, december 14, 2023

Tomt på önskelistan

Klappjakten är i gång. Det går sisådär. Men ett och annat väntar på att bli inslaget. Många hårda paket, för visst köper jag böcker! Fast inte till mig själv då. Mia i bokhörnan undrar i veckans helgfråga detta: Har du någon bokönskelista?

Nej, jag har ju inte det, även om det finns titlar som lockar.  Min ambition är att inte skaffa nya böcker hela tiden, i stället låna mer på biblioteket, klara av några av alla de olästa jag har som väntar och ta tag i de senast utkomna som jag är sugen på via BookBeat. Har laddat ned Lena Anderssons "Studier i mänskligt beteende" och tänker varje dag att nu, nu ska jag börja ... men har ännu inte kommit till skott.

Copyright Klimakteriehäxan

14 kommentarer:

  1. lite osäker om jag ska läsa Lena Andersson

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan vara jobbig, brukar vara spännande.

      Radera
  2. Bibliotek är en underbar "uppfinning"

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det sannerligen. Var superflitig förr, är lite flitig numera.

      Radera
  3. Oj, och mitt "bibliotek" bara växer, snabbare än jag hinner läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det gör ju det. Smockfullt är vad det är.

      Radera
  4. Vad gäller önsklista har jag ingen. Men upplevelser i alla former uppskattar jag. Och får jag böcker är de också välkomna.
    Har "Storytel" och där finns mycket. Mne vill också alltid läsa en fysisk bok-

    SvaraRadera
    Svar
    1. Utan pappersböcker vore livet alltför trist!

      Radera
  5. Där är vi olika. Okej, du har säkert hundratals fler böcker än jag, men jag "bunkrar" under vintern för att ha ett gediget antal i bokhyllan till Balkonghänget. Så jag passar alltid på. Och ICAs "julspecialare" är ju som en skänk från ovan;-)
    Gjorde så förra "säsongen" och lyckades läsa alla böcker jag köpt. Så jag satsar på 2024 på samma sätt;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns böcker för mitt "balkonghäng" för resten av livet här i hyllorna, lovar!

      Radera
  6. Jag har också tänkt köpa mindre böcker och satsa på att lyssna istället

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just nu lyssnar jag mindre än jag läser, men det är väldigt bra att alternativen finns.

      Radera
  7. Jag skaffar också mindre fysiska böcker numera. Använder Storytel en del. Men några böcker finns ändå på önskelistan.

    SvaraRadera
  8. Lena Anderssons bok vill jag läsa. Men man kan väl ha en önskelista för nästa tur till biblioteket? :)

    SvaraRadera