söndag, december 10, 2023

Klart konstaterat

En enda "riktig" skylt lyckas jag prestera denna Skyltsöndag. Men dess budskap är 100 procent korrekt. För om man haft en dålig natt blir dagen mindre lyckad, så är det bara. Händer mig tyvärr då och då att jag 1/ inte kan somna 2/ vaknar flera gånger mitt i natten 3/ inte kan somna om. Suck och gäsp. En god natt önskar vi alla och önskas vi alla. Fler skyltar letar du upp via BP.


Nej det här är naturligtvis inte en skylt. Men jag ser ändå ett budskap i sparkcykeln
som kastats upp i trädet: någon tycker hjärtligt illa om den här sortens fordon, som
alldeles för ofta slängs hit och dit om än inte upp i träd ... 

Det här är förvisso en skylt på sätt och vis, men inte en "riktig" tycker jag ...
Den kommer med här som en cliffhanger. Endera dagen ska ni få träffa den mystiske
mannen här hos mig!
Copyright Klimakteriehäxan

10 kommentarer:

  1. och daglediga kan rädda dagen men tupplur

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har dock aldrig funkat för mig.

      Radera
    2. Hannele6:58 em

      man sätter på väckning efter en kvart

      Radera
    3. Jon Fosse njuter av Nobelmiddagen bredvid kungens syster 🙂 och Fosses 11-åriga dotter är med

      Radera
  2. LillaSyster1:46 em

    Jobbigt när man inte kan sova. Känner igen mig. Sparkcyklar.....tycker jag inte om,. De har noll trafikvett, syns dåligt och slängs som sagt hur som helst. Ha en bra eftermiddag och hoppas att du får en god sömn inatt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. De som alltid har en god nattsömn vet antagligen hur bra de har det ...
      Dessa sparkcyklar i olika utföranden är ett gissel i trafiken, även om jag tycker det blivit lite bättre nu med nya regler och p-rutor.

      Radera
  3. Alltså texten på den eleganta papperskassen är så sant, så sant. En perfekt kasse för en Tempur kudde tycker jag.
    Perfekt "parkering" för elsparkcykeln. Hellre uppe i ett träd än slängda på trottoaren, men det har ju iofs blivit bättre.
    Mystiska mannen - spännande! Ser mycket fram emot upplösningen här.
    Tycker din Skyltsöndag är som alltid mycket bra. Det är ju faktiskt inte kvantiteten som avgör utan kvalitén, eller hur!?
    Tusen tack för skyltarna och länken:-)

    PS. Har aldrig kunnat ta tupplurar mitt på dagen, varken under den ljusa eller den mörka årstiden. DS.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet förstås inte vad kassen innehöll ... en kudde, ja varför inte? Att langa upp sparkcykeln i ett träd måste kunna kallas att skylta med sin motvilja, eller hur?
      Den mystiske mannen kommer. Tycker han är värd att vänta på!

      Radera
  4. Min dotter klagar ofta på dålig sömn. Dels har hon fibro som gör att kroppen smärtar, dels blir hon uppringd från jobbet flera nätter i veckan. O trots att samtalet bara kanske tar ett par minuter så tar det desto längre att somna om. Själv sover jag gott, 99% av nätterna, när jag väl begriper att gå o lägga mig. Minst 9-10 timmar nannar jag kudden. Jag som hört att äldre behöver mycket mindre sömn...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men inte ska hon behöva bli uppringd mitt i natten, hon är väl inte president i nåt stort land eller så???? Måste väl gå att hejda?
      Jag sover också gärna länge. Men lägger mig sent. Och går alltså aldrig upp tidigt!

      Radera