onsdag, december 13, 2023

Senaste bokköpet

Det har knappast undgått någon att det snart är jul. Till firandet hör, absolut, ett antal hårda paket under granen. Därför blev det enkelt att svara på veckans kulturfråga från Enligt OVilken var den senaste bok du köpte? Varför just den?

Jag skulle kunna rada upp flera titlar, men mitt mest oväntade köp är "The Woman in Me" av Britney Spears. Den har jag slagit in i julpapper eftersom Dottern uttryckligen önskade sig den i julklapp. Vem vet, kanske läser jag den också? Har sett recensioner som får mig att tro att det kan vara värt besväret.

Till mig själv har jag, hör och häpna, lyckats undvika att köpa på mig mer fyllnadsmaterial till hyllan för ännu olästa romaner/biografier/memoarer. Kämpar på i den nischen ... 

Önskar en trevlig Lucia-dag till alla, förresten. Själv missade jag som vanligt lussetåget i tv, eftersom jag sover extra gott om morgnarna. Det brukar vara stämningsfullt hur som helst. Finns förstås på SVT Play.

Ni har sett den förr, men nu får ni se den igen: min absoluta älsklingsbild när det handlar om Lucia. Nu räknar jag med att mitt barnbarn om ett år eller två ska ärva Dotterns luciaklänning som är jättefin och som jag sytt själv. Har skrivit rätt mycket om luciafirande genom åren, vill du kolla så är det bara att klicka på etiketten "lucia".
Copyright Klimakteriehäxan

9 kommentarer:

  1. lyckades vakna sju och såg Lucia i sängen, köpt juliga noveller 🎁

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mysigt med en lucia-morgon "på riktigt"!

      Radera
  2. jag har verkligen köpt julklappsbok till mig själv. Selma Lagerlöfs jul blev det. visst är det fullt i hyllorna, men sådan smällar får en ju ta. böcker är en vig källa till glädje. jag satte klockan på ringning. annars hade jag aldrig vaknat eftersom jag också sover som bäst då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köpte den boken i fjol och har den som min adventskalender i år! TRänker titta på lussandet på kvällskvisten.

      Radera
  3. Ja, den fina bilden känner jag igen. Den tål att upprepas hur många gånger som helst. Och nuförtiden får ju även pojkar vara lucia har jag förstått. Och dressen är ju unisex. Inte visste jag att du kunde sy - också;-) Eloge!

    Britney Spears - nja! Däremot kan jag tipsa att ICA har en julspecial med femton helt nya pockets à 69 kr istället för 99 kr. Så jag bjöd mig själv på tre idag.
    Trevlig fortsättning på luciadagen:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst, jag älskar bilden på mina lussande ungar! Man ser tyvärr inte hur fin hennes särk är, men den har en julstjärna som applikation på överdelen.
      Smart av dig att köpa klappar till dig själv, det är så man får det man vill ha!

      Radera
  4. Svar
    1. Ja, mitt hjärta slår några extra slag när jag tittar på det där fotot!

      Radera
  5. Måste erkänna att jag är lite fascinerad av Spears, trots att jag aldrig lyssnat på henne.

    SvaraRadera