torsdag, mars 15, 2012

Dead by April - fast än är det bara mars

Jag har redan gjort min träda-fram-are och bekänt att jag inte är särskilt road av Melodifestivalen. Men inser nu att den sänds parallellt med huvudsändningen i en fullständigt fantastisk för att inte säga omistlig version: teckentolkad. Dessa obegripligt fenomenala tolkar kan uppenbarligen lyfta vilken låt som helst till oanade höjder - observera, jag är inte ironisk! 

Resultatet blir ändå komiskt för oss som är lyckliga nog att ha hörseln i behåll. Men man måste ju få skratta, även åt "Dead by April" även om det känns hotande nära eftersom vi redan är i mars ...


Faktum är att hela finalen finns teckentolkad att se här - de som orkat hela vägen hävdar att snabbreprisen är allra allra bäst!
Och här finns en intervju med den inlevelsefulle teckentolken Tommy Fransson.

Copyright Klimakteriehäxan

5 kommentarer:

  1. Tack för den! Synd att min blinda kompis inte kan se detta... ska mejla till honom (jag är inte heller ironisk, han har humor).

    SvaraRadera
  2. Anonym1:44 em

    Strålande!

    SvaraRadera
  3. Anonym3:48 em

    Är tecknandet menat på allvar eller är det ett skämt?
    Hoppas bäste man eller quinna vinner.
    Av sångarna - inte tecknarna som allihop var fantastiska och mycket engagerade i sina sysslor.

    Kulsprutan

    SvaraRadera
  4. K-sprutan: Det är på allvar. Du kan se hela på svt-play.

    Jag har tittat på Flinck och Ranelid bara, blev alldeles tagen av tolkarnas kroppsspråk - fantastiskt. Nu måste jag se det här - och sen måste jag scrolla till snabbreprisen, och titta på intervjun.

    SvaraRadera
  5. Ett tydligt bevis på att kommunikation är både verbal och ickeverbal.

    SvaraRadera