söndag, juli 21, 2013

Parkering på en SKYLTSÖNDAG

Ibland letar man febrilt: syns inte en endaste liten P-skylt?
Så hittar man en, bara för att upptäcka att inte en endaste liten ruta är ledig.
Eller så inser man att det är ohemult dyrt att parkera, lagligt, för att uträtta ett endaste litet ärende.
Lätt att parkera är det sällan.

Hur det nu än må vara med den saken, så måste jag konstatera att det finns P-skyltar som är trevligare att hitta än andra, oavsett tillgången på ledigt utrymme.
Mitt bidrag till denna veckas SKYLTSÖNDAG (som har sin upprinnelse hos Pumans dotter) är hämtat från Skeppsbron i Gamla Stan, Stockholm.

Snyggt, inte sant? I alla fall för att vara en P-skylt ... Och som tur var hade jag ingen bil, för fullt var det, i var endaste liten ruta.

Copyright Klimakteriehäxan
Skyltar du också? Lägg en länk i kommentarsspalten!

5 kommentarer:

  1. Kul tolkning, fast ändå inte... Tufft med dessa skyltar, som så snåla, max 1,5 timmars parkering ibland.

    SvaraRadera
  2. Skeppsbron är en favvo! Kul att flanera där och titta på allt som händer och sker. Jobbade där en sommar för många år sedan och fick sitta vid vattnet och äta min lunchsallad. Det var mysigt!

    Parkering är ett bekymmer i stan. Bättre att åka kommunalt, även om det "inskränker friheten". :)

    SvaraRadera
  3. Skeppsbrokajen är en pärla! Ganska skönt att sikten inte är skymd av en massa bilar, säger jag ja som sällan (läs aldrig) tar bilen till Stockholm.

    SvaraRadera
  4. Fanns det ingen kajplats till den heller?

    SvaraRadera
  5. Det var en vacker omgivning till skylten!

    SvaraRadera