lördag, april 16, 2011

En ny fågel i din trädgård?

Om jag inte bara vore balkongbonde utan hade en riktig trädgård eller åtminstone en täppa skulle denna pippi designad i plåt bli min vattenkanna. Är den inte ljuvlig? Ramlade över den i dag när jag strosade runt på Södermalm.

Kanske har du lite mer att vattna än jag, och lite större odlingsyta, och gillar den här fågeln lika mycket som jag? Då finns den på Stockhome. Pris 579 kronor. Ganska dyrt, kan man förvisso tycka - men är det inte snudd på ett litet konstverk - aningen besläktad med Laura på Norrmalmstorg (se ett par poster ner)?!

Copyright Klimakteriehäxan

4 kommentarer:

  1. Helt underbar, jag är avundsjuk...

    SvaraRadera
  2. Avis, ok. Men inte på mig - köpte den ju inte, tog bara en bild. Helt överdimensionerad för mina små balkonglådor (tyvärr)!

    SvaraRadera
  3. Den ÄR helt underbar! Väcker habegär....visst är den en litet konstverk. Helt klart.
    Får du inte plats med den på balkongen?
    Hur stor är den?

    .....ja det måste vara Lauras dotter det där. ;-)

    SvaraRadera
  4. Den är kanske 50-60 cm hög, inte så tung som man kan misstänka. Och fiiiin .... men tyvärr, alldeles för stor för min balkong!

    SvaraRadera